Jump to content
  • 0

ik durf het bijna niet meer tevragen ...

Stardust

Question

Posted

Beste groep,

ik weet van geen stoppen meer ...

Weerom heb ik een probleem waar ik zo op het eerste zicht noch noch staart aan krijg.

Ik heb een bestand met daarin examendata ...

Er zijn ca 2 examendagen per week met drie sessies per dag. Tijdens elke sessie zijn er 12 kandidaten.

Elke kandidaat krijgt een uniek deelnamenummer, welk bestaat uit een combinatie (calculatie van de examendatum en het dagvolgnummer (1 t:m 36).

Via interne relaties kan ik via een portaal zien zowel per dag of per maand het aantal plaatsen, meer nog elk record in de portalen is aangeduid of het nog vrij is.

Maar ... nu komt het ...

Ik zou graag een overzicht krijgen per dag van de nog openstaande examenplaatsen en wanneer een dag en/of sessie volzet is zou ik daar een soort van melding willen krijgen. Ik vraag me af of dit mogelijk is ??

Weten jullie raad ??

Alvast nogmaals bij voorbaat hartelijk dank !!

Danny

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je kunt natuurlijk een Count doen op het ID van de gerelateerde records, en zodra die een kritieke waarde overschrijdt een melding doen verschijnen in een calculatieveld. Is dat iets?

• 0
Posted

zodra een datum een examendatum is creer je 36 records on de plaatsentabel met de status vrij. Door alleen de vrije records te tonen in een portaal ben je er. Uiteraard moet je de status van Vrij aanpassen in bezet zodra je een kandidaat hebt voor die plaats. NOOT: Het statusveld kan een calculatieveld zijn.

Toon totaal aantal

De status van een vrij record is 0, van een bezet record is 1. Je kunt het totaal van het statusveld van records in het portaal tonen met de SUM functie. Totaal = 36 ==> alles bezet.

• 0
Posted

...en als je dan wat over en weer shuffled met kleurtjes en een Case statement kunt je nog visueel aangeven :

- er kan er nog altijd eentje bij...groen

- er kan er nog maar eentje bij ... blauw

- tis genoeg...rood

:wink: