Jump to content
  • 0

Wie o wie?

Cossieworld

Question

Posted

Goedendag allemaal,

nou ben ik al een tijdje bezig met het maken van een proppie voor mijn schaalmodellen en er zijn al een aantal mensen geweest die mij heel goed op weg hebben geholpen alleen zit ik nu nog met een klein dilemma.

Ik heb het bestandje toegevoegd zodat ik mijn vraag duidelijk kan stellen.

In mijn welkomstscherm zien jullie een knop lijst staan. Zodra ik daar op druk zie ik een lijst van de modellen (een klein deel ervan).

Hier is ook een selectievakje zichtbaar met de tekst "Print kastlabel". Het vakje aanklikken lukt maar als ik daarna naar de Lay-Out kastlabels ga staat er maar 1 label maar het is de bedoeling dat alle geselecteerde artikelen in deze kabelsheet terecht komen zodat ik een sheet met geselecteerde labels kan afdrukken. Iemand voor mij tijd om dit te kunnen vervaardigen.

Met vriendelijke dank

Miniatuur-catalog.fmp12

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Om alle labels in je selectie te tonen moet je de lijstweergave in die layout kiezen. Dat kan vanuit het menu of klik op het aangegeven icoontje:

Screenshot 2024-12-25 at 20.24.13.png

Om de juiste selectie te maken moet je voordat je naar die layout gaat een zoekopdracht geven op dat vinkje.

Netter is het om de acties middels een knopje en scriptje te realiseren

Edited by Banach
  • 0
Posted

Ik heb wat wijzigingen in je bestandje aangebracht. Nieuw veld kastlabels met bijbehorende waardelijst. Dit ipv het veld automerk dat gebruikt werd om aan te geven dat er een label van geprint moet worden. Door daar een vinkje in te zetten veranderde het automerk. Dat likt mij niet de bedoeling.

Daarnaast een extra knop Labels met eraan gekoppeld een eenvoudig scriptje dat de zoekopdracht op het nieuwe veld uitvoert en naar de layout van de kastlabels gaat.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt.

Miniatuur-catalog.fmp12

• 0
Posted

Nu komt natuurlijk de volgende vraag (uiteraard). 

is er ook een mogelijkheid om bovenaan de pagina van de lijst een totaal aantal geselecteerde labels te tonen en hoe maak ik het zo dat als ik terug ga naar welkomstscherm en daarna weer naar de inhoudslijst, de geselecteerde labels leeg zijn

• 0
Posted

Aan het knopje op het welkomstscherm waarmee je naar de inhoudslijst gaat kun je een scriptje hangen dat ipv uit alleen een goto layout bestaat ook de opdracht bevat om de vinkjes te wissen. Dat doe je met 'vervang'. Je kunt ook op de inhoudslijst nog weer een knopje zetten met 'wis selectie' die dat dan doet. Zie bijgevoegde bestandje.

Het totaal aantal geselecteerde labels staat al op je inhoudslijst. Dit kan je eventueel kopiëren en plakken waar je het wil hebben.

Miniatuur-catalog.fmp12