Bonte Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Met m'n FM pro runtime heb ik nu al ontdekt dat op Windows de Norton familie voor veel problemen kan zorgen Die moeten volledig uit staan de eerste keer dat de runtime opstart zodat hij z'n filetjes op de juiste plaats kan kopiëren. Zijn er nog zulke probleem gevallen? Quote
0 Rony Rabijns Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 Zijn er nog zulke probleem gevallen? ik heb dit probleem nog nooit voorgehad ... net zo min als andere conflicten ivm Norton. Quote
0 Bonte Posted May 18, 2004 Author Posted May 18, 2004 Met de runtime kom ik niets anders tegen, windows gebruikers hebben last van traag opstarten en het niet kunnen vinden van een externe file op CD. Ik ben bij een paar zelf gaan kijken en het is geen probleem als ik Norton antivirus uitschakel bij de 'first-run'. Quote
0 JeanWM Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 (edited) ' k sluit mij aan bij Rony.... ... geen problemen...tot nu toe... Edited May 18, 2004 by Guest Quote
0 Bonte Posted May 18, 2004 Author Posted May 18, 2004 ' k sluit mij bij Rony....... geen problemen...tot nu toe... Het kan toch niet zijn dat mijn programma het enige is met die problemen Zijn jullie zeker dat het met een runtime werkt zonder dat filemaker op de computer staat? Quote
0 Rony Rabijns Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 ' k sluit mij bij Rony....... geen problemen...tot nu toe... Het kan toch niet zijn dat mijn programma het enige is met die problemen Zijn jullie zeker dat het met een runtime werkt zonder dat filemaker op de computer staat? Tuurlijk werkt dat zonder FM Pro, daar dient de Runtime net voor. Maar wat ik altijd doe is : draai eerst de volledige applikatie in FM Pro met netwerkfaciliteiten uit ... (kwestie van geen vreemde IP's te hebben in mijn scripts) maak dan een runtime op mijn pc, start die applikatie op en doorloop zoveel als mogelijk de volledige funktionaliteit. brand daarna een master-cd klaar ... geen problemen. soms wel eens problemen op een WIN 95/98-bak, omdat ik vergeet een aantal onzichtbare bestanden mee te kopieren. Tja, Mac-gebruiker hé ... Quote
0 JeanWM Posted May 18, 2004 Posted May 18, 2004 soms wel eens problemen op een WIN 95/98-bak, omdat ik vergeet een aantal onzichtbare bestanden mee te kopieren. Tja, Mac-gebruiker hé ... Mmm...volg zowat dezelfde procedure.... ...en heb soms wel hetzelfde vergeten.... ...maar met Norton (of ieder ander dat hetzelfde zou doen)...still no problems... Quote
0 Bonte Posted May 18, 2004 Author Posted May 18, 2004 start die applikatie op en doorloop zoveel als mogelijk de volledige funktionaliteit. brand daarna een master-cd Zo werken ben ik al een heel tijdje geleden afgeleerd, Als je de runtime opstart verplaatst hij enkele bestanden naar de systeemmap, die staan er dan niet meer in als je de CD brandt. In 6 kan dit anders zijn, nog niet geprobeerd en van een ander volume werken kan ook natuurlijk. Ik start hem wel vooraf op in filemaker om de link te maken met de externe bestanden en dan branden. Ik brand hem op OSX in iso formaat maar vooraf wel laten lopen op Windows en alle bestanden zitten er toch in hoor. Zonder Norton loopt alles goed dus de runtime moet toch goed aangemaakt zijn? Ik had het probleem met de Pro 5 runtime in Kiosk modus en nu ook met pro 6 in venstermodus. Voor de stripliefhebbers, je kunt het programma gratis downloaden zonder covers (die staan op de DVD) Laat hier dan maar weten of er problemen mee zijn http://users.pandora.be/bontefietsen/ Quote
0 Rony Rabijns Posted May 19, 2004 Posted May 19, 2004 start die applikatie op en doorloop zoveel als mogelijk de volledige funktionaliteit. brand daarna een master-cd Zo werken ben ik al een heel tijdje geleden afgeleerd, Als je de runtime opstart verplaatst hij enkele bestanden naar de systeemmap ... Start jij de runtime voor Windows op een Mac ? Ik start hem wel vooraf op in filemaker om de link te maken met de externe bestanden en dan branden. Ik brand hem op OSX in iso formaat maar vooraf wel laten lopen op Windows en alle bestanden zitten er toch in hoor. ik start de runtime onder Win, en kopieer dan alles naar de Mac en brandt daar de CD. Quote
0 Bonte Posted May 19, 2004 Author Posted May 19, 2004 Start jij de runtime voor Windows op een Mac ? Beiden, ik maak een runtime voor Windows, os9 en osX samen met dezelfde .USR bestanden. De runtime zelf opstarten doe ik ook wel maar dan moet ik goed nakijken of alle dll's ed er nog staan. Die bijgevoegde systeembestanden verdwijnen wel eens als je de runtime zelf gebruikt. ik start de runtime onder Win, en kopieer dan alles naar de Mac en brandt daar de CD. Idem, m'n programma werkt ook goed bij de meeste van m'n 1.000 gebruikers (denk ik toch) maar een deel heeft die bovenvermelde problemen. Ik dacht dat dit een algemeen gekend probleem was, niet dus Quote
0 Rony Rabijns Posted May 19, 2004 Posted May 19, 2004 Ik dacht dat dit een algemeen gekend probleem was, niet dus ik vrees er idd voor. Quote
0 Bonte Posted May 19, 2004 Author Posted May 19, 2004 Was het even vergeten maar ik zie nu dat ik wel een map heb toegevoegd "System" en "Systeem" met daarin de extensies "XML.imp" en "Exel.imp". Op die manier kan ik XML documenten van op m'n website rechtstreeks importeren. Wel handig natuurlijk omdat ik zo geen FM hosting nodig heb maar ik denk dat dit het probleem verklaart, als ik het goed heb plaatst de runtime de extensies dan in de systeem map en daarop geven die virusscanners dan weer problemen. Neemt niet weg dat die scanners wel even mogen waarschuwen als ze 'verdacht gedrag' verhinderen of belemmeren. Quote
0 JeanWM Posted May 19, 2004 Posted May 19, 2004 ... dat die scanners wel even mogen waarschuwen als ze 'verdacht gedrag' verhinderen of belemmeren. ...als je ze zo in(ge)steld (hebt) dat ze niet meer moeten 'waarschuwen' zullen ze dat ook niet meer doen... Quote
0 Bonte Posted May 19, 2004 Author Posted May 19, 2004 Denk het niet, ik heb voor dit probleem enkele gebruikers moeten helpen om Norton tijdelijk op nonactief te plaatsen laat staan dat ze zelf die instellingen hebben aangepast Je krijgt gewoon nooit een waarschuwing. Quote
0 JeanWM Posted May 20, 2004 Posted May 20, 2004 ...in 't begin dat ik NAV (en andere bijhorigheden) had geïnstalleerd kreeg ik voor ieder wissewasje een waarschuwing, waarop je dan -reactiekeuzes krijgt, tot ik wist waar het over ging, en dan kun je instellen dat het prog. altijd de gekozen instelling toepast...vanaf dat ogenblik zie je niks meer, maar werkt het wel... ...andere mogelijkheid van instelling is, nooit, voor niks een waarschuwing... ...en dan zie je van in -t begin niks meer, dat is de instelling die ik nu kies bij het installeren (ik weet onderhand wel hoe het in mekaar zit nu)....zou het daar kunnen zitten ¿¿?? Quote
0 Bonte Posted May 20, 2004 Author Posted May 20, 2004 Das ook wel juist, eerst krijg je waarschuwingen en in die dialoogvensters kun je het dan uit schakelen. M'n gebruikers die met Panda antivirus werken hebben geen problemen (hoogstens een paar keer de computer herstarten) dus het ligt vooral bij Norton. Alvast bedankt voor het meedenken, hopelijk lukt het met de 7 beter want ik ben begonnen het hele geval te herschrijven. Quote
Question
Bonte
Met m'n FM pro runtime heb ik nu al ontdekt dat op Windows de Norton familie voor veel problemen kan zorgen
Die moeten volledig uit staan de eerste keer dat de runtime opstart zodat hij z'n filetjes op de juiste plaats kan kopiëren.
Zijn er nog zulke probleem gevallen?
15 answers to this question
Recommended Posts