sting12 Posted October 18, 2002 Posted October 18, 2002 In mijn tijdfaturering wil ik graag mijn tijden invoeren in twee cijfers achter "komma" maar nu wil niet de komma maar de punt (.) gebruiken als scheiding. Dit werkt makkelijker met het nummerieke gedeelte van het toetsenbord. In mijn configuratie heb ik mijn landinstellingen reeds gewijzigd. Echter als ik het nu in formulier gebruik wordt de punt niet geaccepteerd en telt hij alles op. Bijv 1.2 wordt dan 12 in de optelling. Wie heeft het antwoord? met vriendelijke groet Robert :roll Quote
AvD Posted October 18, 2002 Posted October 18, 2002 (edited) Het kan nog beter, namelijk zelfs zónder scheidingsteken: Bedoeling is in een tijdveld (laten we dat Tijd noemen) een uurbepaling in te geven zonder dat de dubbele punt ook ingegeven moet worden. Dit is handig wanneer veel uur- en tijdsgegevens in te voeren zijn. Vb.: we willen 14:30 zien, en daartoe enkel 1430 intikken (gevolgd door ENTER of TAB). Hiertoe maken we van het oorspronkelijke tijdveld Tijd een calculatieveld dat zijn berekeningen maakt op basis van een nieuw en numeriek veld dat we Tijd Invoer noemen. We plaatsen beide net even grote velden in de lay-out pal op elkaar, ervoor zorgend dat het veld Tijd Invoer onderaan ligt, en dat het veld Tijd niet aanklikbaar is, maar wel transparant. De formule voor het veld Tijd is deze: Time(Left(Tijd Invoer;Choose(Length(Tijd Invoer);0;1;2;1;2)); Right(Tijd Invoer;Choose(Length(Tijd Invoer);0;0;0;2;2)); 0) Als alles goed zit, hoeven we nu geen dubbele punten meer in te tikken: 015 geeft 00:15 1 geeft 01:00 002 geeft 00:02 2308 geeft 23:08 Edited November 2, 2002 by Guest Quote
sting12 Posted October 18, 2002 Author Posted October 18, 2002 ok dit heb ik in een andere lijst gedaan. Ik vul geen uren in. Maar sec in een lijst feitelijk alleen getallen. en daar gaat het mis? met vriendelijke groet robert Quote
AvD Posted October 18, 2002 Posted October 18, 2002 Duh?! Kunnu da noggis zegge? Wat bedoel je met: "Maar sec in een lijst feitelijk alleen getallen"? Quote
sting12 Posted November 1, 2002 Author Posted November 1, 2002 ik wil mijn uren invullen en het . (puntteken) van mijn numeriek toetsenbord gebruiken. in het scherm verschijnt wel het punt teken maar het getal wordt niet juist weergegeven cq opgeteld. bijvoorbeeld indien ik een dienst op de OK heb gedraaid van 8 1/2 uur vul ik in 8.5 dan telt hij 85 uur op. waarschijnlijk een simpele instelling maar ik heb hem nog niet gevonden? graag uw reactie met vriendelijke groet Quote
AvD Posted November 1, 2002 Posted November 1, 2002 Welkom op het Forum Ik veronderstel dat je met Windows werkt. Het probleem is tamelijk eenvoudig op te lossen indien je niet de komma van het alfanumeriek gedeelte van het toetsenbord wil gebruiken: verander de systeeminstelling van je computer, zodat het decimaalteken wél herkend wordt: Settings - Control Panel - Regional Settings - Number. Controleer daarnaast ook Settings - Control Panel - Keyboard - Keyboard Properties - Language - Language Properties (keuze tussen Belgian (Comma) en Belgian (Period)). Het kan zijn dat je even moet experimenteren. Laat ons weten of het gelukt is. Quote
Recommended Posts