Jump to content
  • 0

FM server probleem

ferry

Question

Posted

Ik wou vandaag mijn filemaker database online zetten via filemaker om te testen

nou hebben we een server met FM server en daaraan een router en mijn computer zit daarop vast ik heb dus ip 192.168.1.2 ik kan wel als ik vanaf een andere computer in het bedrijf dit intyp 192.168.1.2 :591 in mijn filemaker CDML pagina komen

maar ik wil dus dan mensen via internet het kunnen zien via ip adres van de server dus..

Hoe kan ik dit doen dan ik FM server zo configureren?

Kan ik FM 6 pro op de server met FM server installeren zou dat werken?

alvast bedankt

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

FileMaker Server is onvoldoende om je database via webcompanion voor een browser bereikbaar te maken.

Je hebt daarvoor een FileMaker Pro (= client) nodig. Je hebt daarvoor, de afgelopen weken, jouw eigen computer gebruikt.

Die heeft een intern ip-adres.

Wil je dat mensen van buiten het netwerk naar jouw computer (dan wel de computer waarop FileMaker Pro client draait die via zijn webcompanion de database beschikbaar stelt) kunnen, zul je de router moeten configureren.

• 0
Posted

oh das jammer want heb geen login en wachtwoord van router dies van een bedrijf en niet van ons en wij hebben geen toegang tot de router

kan ik niet filemaker pro 6 installleren op de computer waar FM server op draait en die met webcompanion delen?

• 0
Posted
kan ik niet filemaker pro 6 installleren op de computer waar FM server op draait en die met webcompanion delen?

Is absoluut niet aan te raden. (doe maar eens zoek op het forum naar dit item)

Trouwens, je geraakt er dan nog niet, want je zit intern met NAT (adrestranslatie). De buitenwereld kent het IP-adres van jullie router niet ... tenzij je een eigen domein zou hebben draaien maar ...

• 0
Posted
dus laten forwarden is het best als het mogelijk zou zijn

geen idee hoe dat moet

ik ook niet, want ik zie niet goed in wat en waar je naar toe gaat forwarden ?

ik bedoel dus dat je er ook met forwarding niet uitgeraakt.

• 0
Posted

Ik zou mijn bestanden bij voorkeur laten hosten. Het is wellicht niet zo voor de handliggend, maar ik zou niet de hele wereld van buiten mijn netwerk op te laten komen.

Bij versies onder 7 heb je trouwens waarschijnlijk ook FM Unlimited nodig, om meerdere gebruikers (10+) van buiten toegang te laten hebben binnen 12 uur.