Donamd Posted February 28 Posted February 28 Momenteel gebruik ik Filemaker Server v19 en 7 clients van Filemaker waarvoor ik een licentie heb via Claris, dewelke verloopt eind november 2025. Ik heb slechts 1 server draaiende terwijl ik ooit eens gelezen heb dat het toegelaten is om 3 servers te gebruiken. Filemaker Server wordt momenteel lokaal gehost op onze Windows server. Ik ben momenteel de optie aan het overwegen om in de cloud te gaan. Op de site van FmCloud.fm lees ik voor de hosting Bring Your Own Licence ( BYOL ). Is het zo dat ik mijn huidige claris licentie mag gebruiken voor installatie van Filemaker via de cloud hosting van FmCloud.fm Intussen is er al wat mailverkeer geweest met FmCloud.fm. Zij bieden een Filemaker licentie aan per user per jaar aan 216 €, dewelke morgen wellicht gaat verhogen. Via Claris heb ik een voorstel gekregen voor verlenging van het contract met 7 users. De licentieprijs is bij Claris veel interessanter dan de 216 €/user/jaar. Vandaar de vraag of ik bijvoorbeeld het contract kan verlengen via Claris en dan naar de cloud gaan via FmCloud.fm of zie ik iets over het hoofd. Alternatieven zijn altijd welkom Quote
bigbadwolf Posted March 3 Posted March 3 Misschien moet je toch nog contact opnemen met FmCloud.fm, kan met niet voorstellen dat de prijs die je noemt geldt voor BYOL. Alternatief, als je dat ziet zitten, is een eigen VPS in de cloud. Daarvoor zijn verschillende partijen te vinden (zelf gebruiken wij TransIP). Daar kun je je eigen licenties op gebruiken en heb je verder alles zelf in de hand. Quote
menno Posted March 4 Posted March 4 @Donamd Ik denk ook dat je hebt gekeken bij de prijs inclusief FMP-licentie, dan kom je op die 216/user/jaar die nu 384/user/jaar is geworden. Ze hebben een starter/pro-plan waarbij je wél BYOL kan toepassen en die kost 49/59 euro per maand, dat is 588/708 euro per jaar. Voor dat geld heb je dan een VPS speciaal voor fmserver: Prijzen FmCloud.fm Gebruik je geen Webdirect en/of PHP/XML webpublishing en is je team kleinder dan 25 users, dan kan je goedkoopste van de 2 gebruiken Quote
Recommended Posts