Jump to content
  • 0

Bestand op nieuwe FMS verwijst nog naar de oude

MarcAlmelo

Question

Posted

Goedemorgen,

Ik heb een nieuwe Filemaker Server elders gehost, met een ander URL. Nu heb ik 1 bestand die nog zegt dat die het oude bestand wil als gegevensbron wil openen op de oude server. Alle andere bestanden/databases heb ik geen problemen mee, alleen dit bestand. Ook de Externe gegevensbronnen aangepast dat er verwezen wordt naar dit bestand, maar toch helpt dit niet.

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt of mis ik iets waar ik niet naar gekeken heb?

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Misschien moet je toch nog eens kritisch naar de Externe gegevensbronnen van ALLE bestanden kijken. Is toch het meest waarschijnlijke dat daar ergens het probleem zit. Als alle bestanden op dezelfde server staan zorg er dan voor dat de verwijziging file:BESTAND is en niet de complete URL.

Door de file: verwijzing kijkt het bestand alleen op de eigen server.

• 0
Posted

@bigbadwolf dat was inderdaad het euvel. In een ander bestand (database met foto's van producten) die gekoppeld weer was met het bestand wat ik wou openen was het ingesteld op de andere server i.p.v. de file:{DATABASE}. Dus raadzaam om alle bestanden na te kijken of de gegevensbronnen goed staan.