Jump to content
  • 0

Hide object when

Roger

Question

Posted

Een object op je layout verbergen als aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan. Ik gebruik deze functie veelvuldig maar loop nu toch te klooien. Ik wil het namelijk nog wat voorwaardelijker maken met een "Case". Dus bijvoorbeeld, object niet tonen wanneer Veld A niet leeg is. Maar dan alleen als Veld B = 1. Is Veld B ≠ 1 dan moet de hele verberg-functie genegeerd worden.

Mijn functie ziet er zo uit: Case ( Veld B = 1 ; not isEmpty ( Veld A ) )

Doe ik hier iets fout?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Mijn voorbeeld was natuurlijk simpel, mijn realiteit is een stuk complexer en vandaar de behoefte aan zo'n "Case". Maar begrijp ik dan dat een Case niet mag bij een Hide object when?

• 0
Posted
1 uur geleden, Banach zei:

Het voorbeeld dat je geeft werkt bij mij als beschreven. Wellicht zit er in jouw complexere situatie een foutje.

Hm.. eigenlijk zeg je dus dat ik een foutje heb gemaakt, interessant 😁

• 0
Posted

Case leent zich bij uitstek voor jouw situatie, maar je moet niet te kort door de bocht willen gaan. De voorwaarde dat B leeg of gevuld is bepaalt of een waarde in A er iets toe doet. Dus:

Case ( 
	B ≠ 1 ; 
		0 ; /* Als B niet "1" bevat, doet de waarde in A er niet toe en wordt het object niet verborgen */
	ValueCount ( A ) ; 
		1 ; /* Hier doet A er wél toe dus als A is ingevuld, dan moet het object worden verborgen */
		0 ) /* Hier is B= 1 en A is leeg en wordt het object niet verborgen */

• 0
Posted

Ik was intussen zover gekomen:

Case ( B = 1 ; not IsEmpty ( A ) ) werkt niet
Case ( B ≠ 1 ; IsEmpty ( A ) ) werkt wel

Bedankt voor jouw toelichting Menno. Ik denk dat ik er nu wel uit moet kunnen komen.

• 0
Posted (edited)

Mijn "foutje" was 😊 dat ik dacht dat je kon volstaan met het stellen van je Case ( B = 1 ; en dat je daarachter meteen je volgende voorwaarde kon zetten, zoals je in feite ook doet als je geen Case gebruikt. Om het echter goed te laten werken moet je Case leiden naar een Result: True (1) or False (0). 

Ik dacht dus dat het zo kon:

not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#05_sex ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#04_name ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#03_surname ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#06_birth_date ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#09_birth_country )and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#10_nationality ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#13_res_country ) and

Case ( bk_RG__res_nr::#09_birth_country = 100000100 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#07_birth_mun ) ) and 
Case ( bk_RG__res_nr::#13_res_country = 100000100 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#11_res_mun ) ) and

Case (
bk_RG__res_nr::#_vr = 1 ; 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#16_ID_number ) and 
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#15_ID_type ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#17b_ID_country ) and

Case ( bk_RG__res_nr::#10_nationality = 100000100 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#17a_ID_mun ) )
)

Maar het moet dus zo:

not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#05_sex ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#04_name ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#03_surname ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#06_birth_date ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#09_birth_country ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#10_nationality ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#13_res_country ) and

Case ( bk_RG__res_nr::#09_birth_country ≠ 100000100 ; 1 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#07_birth_mun ) ; 1 ; 0 ) and
Case ( bk_RG__res_nr::#13_res_country ≠ 100000100 ; 1 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#11_res_mun ) ; 1 ; 0 ) and

Case (
bk_RG__res_nr::#_vr ≠ 1 ; 1 ;
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#16_ID_number ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#15_ID_type ) and
not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#17b_ID_country ) ; 1 ; 0 and

Case ( bk_RG__res_nr::#10_nationality ≠ 100000100 ; 1 ; not IsEmpty ( bk_RG__res_nr::#17a_ID_mun ) ; 1 ; 0 )
)

Edited by Roger