ik besef dat allicht het versturen van emails vanuit fmp via een smtp-server eerstdaags tot het verleden zal behoren ..
Toch wou ik vernemen welke instellingen toch nog bruikbaar blijven voor een hotmail-account...
Ik ondervind geen problemen voor een gmail-account (mét weliswaar nood aan een eigen App-paswoord , door Google toegekend) of voor een Skynet- of Telenet-account
- MAAR bij een hotmailccount lukt het me niet meer (zowel met het oorspronkelijk wachtwoord of met een vers toegekend app-wachtwoord)
Heeft iemand een combinatie voor een "xxx.hotmail.com"-adres die wel lukt ?
Question
VWin
Hallo,
ik besef dat allicht het versturen van emails vanuit fmp via een smtp-server eerstdaags tot het verleden zal behoren ..
Toch wou ik vernemen welke instellingen toch nog bruikbaar blijven voor een hotmail-account...
Ik ondervind geen problemen voor een gmail-account (mét weliswaar nood aan een eigen App-paswoord , door Google toegekend) of voor een Skynet- of Telenet-account
- MAAR bij een hotmailccount lukt het me niet meer (zowel met het oorspronkelijk wachtwoord of met een vers toegekend app-wachtwoord)
Heeft iemand een combinatie voor een "xxx.hotmail.com"-adres die wel lukt ?
Welke SMTP-account: smtp-mail.outlook.com ? smtp.office365.com ? smtp.live.com ?
welke poort: 587 ?
Welke beveiliging: TLS of SSL ?
- welk paswoord : het oorspronkelijke of toch een dat werd gecreëerd ? ( https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/app-wachtwoorden-ophalen-en-gebruiken-5896ed9b-4263-e681-128a-a6f2979a7944 )
6 answers to this question
Recommended Posts