Jump to content
  • 0

Veldinhoud willekeurig veld

Roger

Question

Posted

Stel je hebt een serie losse velden die je tevens als button hebt ingesteld. Veldinvoer in blader- en zoekmodus is ingesteld als niet toegestaan. Aan elk veld hangt hetzelfde script. Kan ik dan met een scriptstap in het script dat aan de betreffende button (veld) hangt, de veldinhoud in een variabele instellen zonder het specifieke veld expliciet aan te wijzen in het script. 

Ik heb wat zitten experimenteren met Get ( ActiveFieldContents ) en Get ( ActiveLayoutObjectName ) maar dat leidde niet tot het gewenste resultaat. 

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat kan je met tooltips doen. Je geeft alle velden (dat kan tegelijk) allemaal dezelfde tooltip:

Let ( [ 
	$$data = Self ; 
	$$field = GetFieldName ( Self )
] ; 
	"" 
)

Daarna wijs je één voor één aan ieder veld hetzelfde script toe

In dat script lees je $$data en $$field uit in een lokale variable of een veld én je leegt de variabelen $$data en $$field weer. Daarna kan je met de gegevens die je hebt omgezet iets doen.

GetFieldAndContent.fmp12

• 0
Posted

Goh wat interessant, m.b.v. tootips... dat is wel de laatste plek waar ik het zou hebben gezocht, haha. Het voelt een beetje als een excentrieke workaround maar het werkt! Bedankt Menno! 

• 0
Posted

Get ( ActiveFieldContents ) werkt alleen maar als je een veld activeert en dat kan alleen als je de inhoud kan selecteren/activeren. In jouw setup gaat dat niet, want de velden zijn ontoegankelijk gemaakt i.p.v. ze via de privileges onwijzigbaar te maken. Als je dan geen zin hebt om ieder veld afzonderlijk 'te programmeren' in een script-parameter, moet je een andere oplossing verzinnen.

Zo zat ik eens bij een klant en daar moesten de medewerkers gegevens kunnen kopiëren en plakken naar e-mails en rapporten. Ze mochten in geen geval de veldinhoud op die lay-out wijzigen en op die lay-out stonden tientallen velden. Zodoende heb ik toen deze work-around bedacht .... 'the invisible tooltip'