Jump to content
  • 0

Transparante afbeelding in container veld

Question

Posted

Beste forumleden,

Ik probeer het maar nadat ik bot ving op internet.
Ik zocht naar transparante illustraties in een containerveld.
Heel wat items gevonden en allemaal hetzelfde resultaat: Moet kunnen maar wekt niet.

Bijgaand heb ik een overzichtje van wat ik wil: de afbeelding moet uiteindelijk verschijnen zoals de originele illustrator bestanden zijn die op die plaat "geplakt" zijn op de gekleurde ondergrond. Maar geplakt in een container veld: Ho maar.
Heb verschillende opties geprobeerd; illustrator, transparante png en transparante pdf. Allemaal hetzelfde resultaat.

Nou  vloeit er niet echt bloed: het is een prive bestandje en ik kan natuurlijk de ondergrond wit maken. Ben ik van het "probleem" af.
Maar waarom?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Transparant icon.jpg

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Hoi Hans,

Het lijkt er op dat de plaatjes die je in de container gooit toch niet transparant zijn.  Het kan zijn ze toch een witte achtergrond hebben, óf niet het juiste formaat (ik zou een transparante png gebruiken)

• 0
Posted

Ik kan dit probleem niet met FMP 21 reproduceren. In het bijgevoegde bestandje heb ik een containerveld met een gele achtergrond. Daarin een png met een rood rondje en een transparante achtergrond. In het containerveld wordt dit als een rood rondje op een gele achtergrond weergegeven. Bedoel je het misschien iets anders?

rood.fmp12

• 0
Posted

@Banach

Ik heb het bestand kunnen openen meer kan nier produceren wat voor type afbeelding je hebt gebruikt.
Zelf heb ik nog even het bestand aangepast en blijf het vreemd vinden dat het Illustrator bestand en de  PDF een uitstekend resultaat geven buiten het containerveld,maat binnen het containerveld het "niet doen". 
De PNG doet het gelukkig wel maar met verlies van kwaliteit.

Het was maar een experiment waarbij ik vast moet stellen dat wat ik wilde niet kan. Ik móét mijn bestand in dit geval converteren naar een PNG.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

rood2.fmp12

• 0
Posted

Het kan best zijn dat transparante png's uit illustrator anders zijn dan transparante png's uit Photoshop o.i.d. 

Kun je eens proberen met iets dat in bv Photoshop gemaakt is? Dus geen vectorprogramma.

• 0
Posted

@hiker

Gedeeltelijk waar. PNG in Photoshop is gelijk aan Photoshop PSD en beiden transparant.
De Photoshop PDF is niet transparant in. een container, maar wel als illustratie geplaatst op een kleurfond.

Ik begrijp de logica van dit alles niet, maar ben wat wijzer geworden: of ik wil of niet het moet een png zijn/worden

rood3.fmp12

• 0
Posted

FileMaker heeft zijn eigen eigenaardigheden hoe om te gaan met beeld.

Heb jaren geleden al opgegeven dit te snappen. Gebruik als het kan liefst svg-bestanden die ik dan als knop kan toepassen, maar zelfs daar heeft FileMaker soms moeite mee.