Vitruvius Posted June 3 Posted June 3 Ik heb een vervelend probleem waarbij de functie getThumbnail resulteert in een vraagteken Ik heb een container veld (afbeelding) met een afbeelding en dan een berekend container veld met de formule getthumbnail (afbeelding;1024;1024) resultaat een vraagteken zowel bij jpg, png, jpeg, groot, klein, lokaal, op server Het vreemde is (uiteraard) dat het heeft gewerkt, nu niet meer. Ook niet met een database waar het voorheen wel werkte macos 13.7 Filemaker 19.6 thumbnail.fmp12 Quote
0 bigbadwolf Posted June 3 Posted June 3 (edited) Met het thumbnail-veld is niets mis. Probleem is dat de afbeeldingen er niet zijn. Als je een nieuwe afbeelding erin gooit krijg je netjes een thumbnail. [General] Filename: 2023H268-KIK-St-Na-FW-1.jpeg Storage Type: File Reference File Size: ? Internal Size: 154 External Size: ? External Files: 1 [Image] Width: 4032 Height: 3024 De afbeeldingen zijn geplaatst op basis van een referentie. Als die niet meer klopt kan de afbeelding niet gevonden worden. Als ik er een nieuwe insleep krijg je dit: [General] Filename: wile-coyote-A.jpg Storage Type: Embedded MD5: DFBC2645C59FDC69A7F566C537464856 File Size: 59081 Internal Size: 59150 External Size: 0 External Files: 0 [Image] Width: 361 Height: 270 DPI Width: 72 DPI Height: 72 Transparency: 0 (False) [Photo] Orientation: 1 (Normal) Created: 18/10/2011 11:33:59 Modified: 18/10/2011 11:36:27 Latitude: Longitude: Make: Model: Je ziet dus dat hij de referentie naar het origineel kwijt is. Edited June 3 by bigbadwolf Quote
0 Vitruvius Posted June 5 Author Posted June 5 Klopt, omdat het een gelinkte afbeelding is. Maar op mijn computer zie ik wel de afbeelding (want die link heeft die nog), maar niet de thumbnail (is een vraagteken) Zowel bij afbeeldingen op mijn computer als op een server. Ook met Filemaker 22 trouwens Als er niets mis is met de databank, dan misschien iets op de computer aangezien zowel filemaker 19 als filemaker 22 er last van hebben, op dezelfde computer. Quote
0 bigbadwolf Posted Tuesday at 06:48 AM Posted Tuesday at 06:48 AM FileMaker 22? Die is er bij mijn weten nog niet… Heb je geprobeerd om een nieuwe afbeelding erin te zetten? Of een afbeelding opnieuw? Quote
0 Vitruvius Posted Wednesday at 08:58 AM Author Posted Wednesday at 08:58 AM idd filemaker 21. Er gaat iets schelen met mijn computer, want op een andere heb ik dat probleem (voorlopig) niet. -> computer geüpdatet en herstart en dat soort dingen. Ook bij de filemaker instellingen voor container een paar keer gewisseld tussen permanente opslag en tijdelijke en het helemaal aan en uit gezet. Misschien dat er daardoor een bitje nu op de juiste plaats staat Probleem (voorlopig?) opgelost. Quote
0 bigbadwolf Posted Thursday at 06:28 AM Posted Thursday at 06:28 AM Kan het niet van hieruit beoordelen, maar privileges met de locatie waar de bestanden staan kan ook een probleem zijn. Ik heb zelf regelmatig ruzie met privileges op externe volumes aan mijn Mac. Als FileMaker er niet bij mag/kan zal hij waarschijnlijk problemen geven. Quote
Question
Vitruvius
Ik heb een vervelend probleem waarbij de functie getThumbnail resulteert in een vraagteken
Ik heb een container veld (afbeelding) met een afbeelding en dan een berekend container veld met de formule getthumbnail (afbeelding;1024;1024)
resultaat een vraagteken
zowel bij jpg, png, jpeg, groot, klein, lokaal, op server
Het vreemde is (uiteraard) dat het heeft gewerkt, nu niet meer.
Ook niet met een database waar het voorheen wel werkte
macos 13.7 Filemaker 19.6
thumbnail.fmp12
5 answers to this question
Recommended Posts