rmw Posted July 27 Posted July 27 Iedereen die ooit een oplossing heeft gebouwd heeft dit wiel al tig keer uitgevonden, dus in die zin niks nieuws Bijgevoegd een voorbeeld van de button bar als navigatie paneel dat de menu's Record en Request vervangt. Alles met conditioneel verbergen en 1 script en layout calculations. Maar ik had ook iets van blader historie nodig. Dus de rechter twee knoppen bladeren door de bezochte layouts. Ook dat met 1 script, dat je aan de script trigger 'On Layout Enter' van je layout moet hangen. Doe er je voordeel mee. Voor FMP21 en volgende. rmw Universele navigatie.fmp12 Quote
rmw Posted July 31 Author Posted July 31 (edited) En toen kwam ik dit tegen: https://www.soliantconsulting.com/blog/capturing-and-recreating-found-sets-in-filemaker-pro-2025/ Eindelijk een manier om bij het bladeren in je historie de gevonden reeks EN de sortering te herstellen zonder allerlei tijdrovende en ingewikkelde zijpaden te hoeven bewandelen. Het navigatie script is uitgebreid met de twee nieuwe functies, zoals in het artikel genoemd. En ik heb ook maar een menu-set toegevoegd, zodat de menu's Record en Request niet meer voorkomen (en een aantal andere typische ontwikkel menu items) Nogmaals, doe er je voordeel mee PS Hiermee is het wel een oplossing voor FMP22 en volgende rmw Universele navigatie.fmp12 Edited July 31 by rmw Quote
bigbadwolf Posted July 31 Posted July 31 Dit kwam ik vandaag toevallig ook tegen. Was gisteren op zoek naar een dergelijke optie, maar kon het toen niet zo snel vinden. Helaas zit de klant nog op 21, dus ze moeten nog even geduld hebben. Dank voor het voorbeeld. Quote
Recommended Posts