Stef Posted October 25, 2002 Posted October 25, 2002 Heeft er iemand een bestandje met de postcodes van Spanje? En als we dan toch bezig zijn: Nederland en Duitsland zijn ook welkom! Dank, Stef Quote
0 Eef Posted January 9, 2003 Posted January 9, 2003 Hallo Rene, Ik ben in bezit van een adressenbestand in FM. Alleen deze is nu al een jaar oud. Hoe kan ik deze makkelijk updaten? Graag je reactie. Groet, Eef P.s. In een eerder bericht op dit forum schreef ik dat ik ADSL zou krijgen, en dan het postcode bestand van Nederland zou kunnen uploaden. Helaas krijg ik gaan ADSL, dus wordt het erg lastig om dit bestand op het internet te krijgen... sorry. Quote
0 rgaros Posted January 9, 2003 Posted January 9, 2003 Ik ben in bezit van een adressenbestand in FM. Alleen deze is nu al een jaar oud. Hoe kan ik deze makkelijk updaten? Graag je reactie. Ik had het over de Postcodetabel op plaatsnaam. Informatie hierover kan je inwinnen bij Bart van Baren van The Knowledge Factory (www.tkfy.com). Als je iets anders bedoelt, zal je even moeten zeggen wat er in je adressenbestand zit (adressen of postcodetabel op straatnaamniveau?). Quote
0 Eef Posted January 9, 2003 Posted January 9, 2003 Oeps, foutje, ik bedoel ook postcodetabel (postcode, straatnaam, woonplaats, etc). Maar in ieder geval bedankt, ik zal navraag doen bij Bart van Baren. Quote
0 rgaros Posted January 9, 2003 Posted January 9, 2003 Oeps, foutje, ik bedoel ook postcodetabel (postcode, straatnaam, woonplaats, etc). Maar in ieder geval bedankt, ik zal navraag doen bij Bart van Baren. OK. Van de postcodetabel op straatnaam weet ik dat de PTT/TPG vier keer per jaar een updat uitbrengt. Dit is een bestand die aangeeft welke postcodes erbij komen, verwijdert moeten worden of gewijzigd zijn. Voorwaar geen sinecure maar ik heb het ooit voor elkaar gekregen. Bedoel je dat met updaten? Of gewoon een nieuwe volledige versie importeren? René Quote
0 Eef Posted January 11, 2003 Posted January 11, 2003 Ik weet niet welke methode het makkelijkst/goedkoopst is, het gaat erom dat het bestand weer up-to-date is, het maakt mij niet uit op welke manier. Quote
Question
Stef
Heeft er iemand een bestandje met de postcodes van Spanje? En als we dan toch bezig zijn: Nederland en Duitsland zijn ook welkom!
Dank,
Stef
30 answers to this question
Recommended Posts