Jump to content
  • 0

Scriptstap "Beep" en systeemgeluiden

AvD

Question

Posted

De scriptstap "Beep" activeert het systeemgeluid van de computer, of het nu Windows is of Mac.

Weet iemand hoe op OSX een systeemgeluid gewijzigd kan worden? De oude opties van vóór OSX vind ik niet meer terug en het blijkt ook niet mogelijk een geluidsbestandje in de map van de systeemgeluiden te kopiëren.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
(...) en het blijkt ook niet mogelijk een geluidsbestandje in de map van de systeemgeluiden te kopiëren.

OK dan maar, ik zet de kap van Oen van de Week op.

Die iBook komt fresh uit de doos en dIe map met systeembestanden had ik natuurlijk ook al gevonden (ben nog gedrild in een DOS-kazerne). Maar als ik daar iets probeer in te slepen, dan blijk ik dat niet te mogen. De eigenaar is een zekere systeem die behoort tot de groep admin. Die vind ik nergens. Je hebt het gehad over een tooltje om dit te omzeilen, maar die site is inderdaad down.

Als ik uitlog, zie ik ook nergens een lijntje of zo om het woord systeem in te tikken, laat staan dat ik "den dienen zijn wachtwoord (Oops !) zou kennen".

• 0
Posted

Bij Jaguar, OS X v 10.2 vind je de setting op welke manier je kan inloggen terug onder

System Preferences - Accounts - Login Options (Tab)

Daar moet je 'name and password' kiezen.

Onder de Users (Tab) kan je dan ook zien welk Type van users het zijn, oa Admin.

en daar staat waarschijnlijk ook aangegeven met een checkbox om

'Log in automatically as Pietje Puk'

De meesten Pietjes die hun systeem configureren voor persoonlijk gebruik hebben Admin privileges.

Er is nog 1 niveau dat daar boven gaat en dat is root.

Maar ik ga dat niet uit de doeken doen voor het echt nodig is.

system, wheel, www, nobody, mail, sshd, mysql etc zijn zogenaamde gebruikers die standaard in elk Unix systeem aanwezig zijn, zonder dat je die zelf moet aanmaken.

In het lijste zal je ook altijd je login naam tegenkomen met tussen haakjes dan (Me)

Je kan dus de privileges van die folder /System/Library/Sounds even veranderen naar Pietje Puk (me), je moet dan wel zijn wachtwoord weten, je geluiden toevoegen en dan weer terug zetten naar de owner 'system'.

• 0
Posted

Ik draai nog 10.1.5.

Jaguar ligt hier wel, maar na alle complaints i.v.m. het samenspel tussen Jaguar en FM6 - ik heb het al eerder gezegd - durf ik de stap niet goed wagen. Spring ik dan toch maar in dat water?

• 0
Posted

Welkom bij Jaguar !

Eerste grap: dubbelklik op FileMaker-bestand opent het verkeerde programma, nl. de Developer Tool. Ik herstel dat door het bestand op het ikoon van FileMaker Pro te slepen. De dubbelklik doet het nu wel: start netjes FileMaker op, maar... dan stopt het. Ik moet een nieuwe dubbelklik geven op het bestand om de Open-fucntie te activeren. Enig zoekwerk op de lists levert op dat dit een bekende bug is, waaraan gewerkt wordt...

• 0
Posted

Welkom A,

kleine maar vervelende problemen.

Sommige ondervindt je als gebruiker nooit, zoals ik dit probleem nooit heb/had.

Aangezien bij mij verschillende versies van FMPro zijn geinstalleerd, heb ik de gewoonte om de file op de juiste applicatie te droppen.

De rest zal wel meevallen. Hoe denk je dat Peter overleeft op zijn 10.2.2 prerelease?

je kan ook nog altijd een OS 9 versie installeren en die draaien onder Classic. :?