menno Posted Thursday at 11:41 AM Posted Thursday at 11:41 AM Ikoontjes in knoppen moeten aan fmp als svg worden aangeleverd. Om die door in fmp te laten kleuren en om ze goed weer te geven moet je o.a. de class="fm_fill" op de juiste plaats(en) in het svg bestand toevoegen en soms de viewport aanpassen. Daniel Wood (Weetbicks) heeft een mooie editor beschikbaar gesteld: https://www.elemental-fm.com/svg (het is 'donatie-ware' dus als je via een paypal een kop koffie betaald, is ie heel blij ) waarmee je heel gemakkelijk een svg bestand kan klaarmaken voor gebruik in fmp. Quote
bigbadwolf Posted Thursday at 03:01 PM Posted Thursday at 03:01 PM Heb hem ook binnen zien komen. Ben benieuwd, want FileMaker is erg kritisch. Waar het heel vaak fout gaat is de dimensies. Dan heb je een svg en is hij in FileMaker gigantisch of minuscuul. Zou mooi zijn als het werkt, want de SF Symbols bevat een schat aan svg’s. Quote
menno Posted Thursday at 09:12 PM Author Posted Thursday at 09:12 PM Ik heb m even geprobeerd op ikoontjes van icon-beast waar ik een licentie voor heb en een paar svg's die ik via google-search heb gedownload en ze werden allemaal goed omgezet. Bewerken is iets minder intuïtief, daarvoor moet je de tekst voor kopIëren en plakken in een teksteditor. Zou handiger zijn als dat ook in elemental-fm zou kunnen. Ik zal Daniel eens vragen of hij dat kan aanpassen, hij zei open te staan voor suggesties Quote
Infomatics Posted Friday at 05:00 PM Posted Friday at 05:00 PM Bij Ottomatic is er een tool waar je svg's kunt ingooien en die worden automatisch goed gezet https://console.ottomatic.cloud/tools/fmsvg Quote
bigbadwolf Posted Saturday at 08:56 AM Posted Saturday at 08:56 AM 15 hours ago, Infomatics said: Bij Ottomatic is er een tool waar je svg's kunt ingooien en die worden automatisch goed gezet Nadeel is dat je dan wel een account moet hebben/maken… en dat hoeft voor deze tool niet. Quote
Recommended Posts