Jump to content
  • 0

Zoekopdracht 401 errors voorkomen

MarcAlmelo

Question

Posted

Goedemiddag allen,

Ik heb in meerdere scripts dat ik foutafvanging aan heb staan en dan een zoekopdracht uitvoer om te kijken of een record bestaat. Als deze niet bestaat dan maak ik deze aan. Opzich werkt dat allemaal prima, maar zodra je de log-files wil nakijken staat dit er vol mee en dat is niet wenselijk.

Hebben jullie nog tips en tricks om dit te voorkomen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

'Foutafvanging aan' zorgt er alleen maar voor dat je geen dialoog krijgt voorgeschoteld als er een fout optreedt en met deze instelling kan je in een script met Get ( LastError ) heel precies je proces beïnvloeden.

Ik vermoed dat jouw script op dit punt controleert of er 0 records zijn gevonden en gaat vervolgens een nieuw record maken. Het is dan verstandiger om in plaats daarvan bijvoorbeeld te controleren op 'Get ( LastError ) = 401' of 'Get ( LaatsteFout ) = 401'.

Foutloos controleren of een record reeds bestaat kan bijvoorbeeld met een (zelf)relatie vanuit een global of met ExecuteSQL(). Ieder van deze methoden heeft zo zijn eigen problemen. Een relatie behoeft een exacte overeenkomst, maar is niet hoofdletter gevoelig. ExecuteSQL is wél hoofdletter gevoelig, maar met een 'LIKE' heb je geen exacte overeenkomst nodig. (Om maar iets te noemen)