Jump to content
  • 0

Portaal: zelfde product ID's samenvoegen tot 1 lijn

Zero55

Question

Posted

Hallo,

Ik heb een database met producten en line _items.
In een portaal kunnen producten dmv barcode scanning toegevoegd worden
image.png.91e4fac8fb5d43505168707f200df342.png
Als eenzelfde product 2x gescand wordt zou ik graag zien dat dit product maar één keer in het portaal voor komt en de aantallen opgeteld worden.
Het optellen van de aantallen is reeds gelukt, echter blijf ik 2 regels zien in het portaal. Filtering en sortering zijn ingesteld.
image.png.33ec6d4342fbf8568c2751f750238863.png

Ergens zie ik iets over het hoofd, wie kan mij helpen?
image.png.91cfe0c84c22acb005c72fa6c5b3ae50.png image.png.acad5bd731d6f149a35dcdf9103bbf4a.png
image.png.ccd317fe605cbad30310a55d8c1d8a4b.png
image.png.f6258beb499812f3389ea2a455896c95.png

Alvast bedankt !

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Eerlijk gezegd… ik heb na al die jaren ook nog regelmatig ruzie met portal filters…

Je probleem is volgens mij dat de afzonderlijke regels geen uniek gegeven hebben om op te filteren. De manier om dat voor elkaar te krijgen is te forceren dat er een uniek veld te maken is.

Het voorbeeld wat ik gemaakt het geeft je die optie. Kijk maar of je eruit komt, het is vrij recht-toe-recht-aan, maar het werkt om unieke records te filteren.

Mocht je extra info nodig hebben stuur dan een DM.

MatchRecords.fmp12

• 0
Posted

Ik vermoed dat je telkens wanneer je een barcode scant een nieuwe (portaal)regel aanmaakt. Dat zou dit probleem verklaren.

De betere procedure zou zijn om de code in een veld in te lezen met daarop een geschikte trigger. Kijk in het getriggerde script eerst of er al een gerelateerde regel met die code aanwezig is. Zoniet, dan een nieuwe regel maken, Wanneer die regel er wel is er 1 bij het aantal optellen. Daarna kan het veld waar de code in is ingelezen leeg gemaakt worden. Met deze procedure voorkom je die extra regels, en is filtering niet nodig.

• 0
Posted
On 3/14/2026 at 2:56 PM, Banach said:

Ik vermoed dat je telkens wanneer je een barcode scant een nieuwe (portaal)regel aanmaakt. Dat zou dit probleem verklaren.

De betere procedure zou zijn om de code in een veld in te lezen met daarop een geschikte trigger. Kijk in het getriggerde script eerst of er al een gerelateerde regel met die code aanwezig is. Zoniet, dan een nieuwe regel maken, Wanneer die regel er wel is er 1 bij het aantal optellen. Daarna kan het veld waar de code in is ingelezen leeg gemaakt worden. Met deze procedure voorkom je die extra regels, en is filtering niet nodig.

Kan natuurlijk ook zijn dat het een bewuste keuze is om een artikel meerdere keren in de lijst te hebben… dat is uit het verhaal inderdaad niet duidelijk.

• 0
Posted

Hallo @bigbadwolf en @Banach,

dank jullie wel voor de hulp.

Voorlopig heb ik de aanpak van Bigbadwolf gebruikt, maar de procedure van Banach spreekt mij ook wel aan en zal waarschijnlijk beter/functioneler zijn als ik de mogelijkheid wil hebben om aantallen aan te passen. Moest Banach een voorbeeld hebben van zijn aanpak, zou handig zijn.

• 0
Posted

Het zijn twee totaal verschillende methoden.

De vraag die je je eerst moet stellen alvorens een keuze te maken is of je een enkel totaal wilt, of dat je een gerelateerde regel per gescanned product wilt.

In het eerste geval zou ik gaan voor de wijze van Banach. In het tweede geval zou ik bij mijn opzet blijven.

• 0
Posted

enkel een totaal is voldoende.

Als ik een per scan een regel doe en daarna het totaal laat berekenen, dan is het sowieso moeilijker om het (totaal) aantal alsnog manueel te wijzigen (goto related record en dan een aanpassing willen doen op aantal, geeft een error op die regel omdat het een totaal is natuurlijk)

• 0
Posted

Hier een minimaal voorbeeldje. Het script van slechts 2 regels kun je triggeren door de barcodelezer een 'enter' mee te laten geven. In die situatie is zelfs de commit in het script ook al niet meer nodig.

Scannen.fmp12