Jump to content
  • 0

script pauze aan de knop

jw

Question

Posted

Als je aan een knop een script hangt, dan kan je kiezen of lopende scripts in 'Halt, Pause, Exit of Resume' moeten worden gezet. Default wordt het eventueel lopende script in 'Pause' gezet. Het lijkt mij beter om een lopend script meestal een 'Exit' te geven, dan houd je controle over het nieuwe script. De diepere achtergrond van deze mogelijkheden ontgaat mij een beetje. Kan iemand deze varanten iets verder toelichten?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Voor mij is dit ook een raadsel: noch de handleiding, noch de online help geven hier enige bruikbare informatie.

De vier scriptstappen hebben een bekende functie: we weten allemaal bijvoorbeeld wat het verschil is tussen Exit script en Halt script, tussen Pause en Resume. Vraag is: over welk script gaat het?

Er staat wel degelijk - tenminste in de UK-versie - Current script. Het gaat dus om het actuele script, niet het Running script (staat er in de Nederlandse versie iets anders? - ik heb die niet meer gekocht sinds op de doos van FM 3 Nedarlands (sic) stond).

Eerste theorie: het gaat over het actuele script waarmee de button verbonden is. Dat schijnt niet te kloppen. Zelfs als we Halt script selecteren, wordt het toch nog uitgevoerd.

Tweede theorie (die van achtbare collega jw): het gaat om een running script. Hier zouden we wat moeten experimenteren, want als dat waar is, dan hebben we hier een prachtige noodrem voor een endless loop als we wat geklungeld zouden hebben in een loop-script. Vroeger kenden we dan slechts één oplossing: een forced quit voor FileMaker. Nu zouden we dus gewoon een noodrem-button kunnen maken.

Derde theorie: dit is een appendix, een nutteloos geworden dingetje dat overblijft uit een vorig leven, een vorige periode, een vorig programma concept.

Wie levert het definitieve antwoord?

• 0
Posted

JW, u hebt gelijk!

Ik heb de vraag gesteld op FSA TechTalk onder de titel "Button "Perform Script: what is the meaning of the options?". William Porter en Heather McCue hebben al geantwoord, en ook onderling op elkaar.

Het gaat wel degelijk om een ander script dat al aan het lopen is:

"The trick here is to understand that the "current script" referred to on that dialog is NOT the script that the button is going to run: it's a script that is already running when the user clicks on this button. In other words, these options determine what happens if another script is already running when a user clicks on the button with the option." (William Porter)

Na lectuur van de verschillende antwoorden [long] kwam er groene rook uit mijn oren.

Dit heb ik wel onthouden en is meteen een geruststelling:

If no script is currently running when the button is selected, nothing is impacted by the options selected. (Heather McCue)

Wil iemand zo vriendelijk zijn die antwoorden even te bekijken en in mensentaal om te zetten (We are from Barcelona, remember?) ? Ik hoop dat er straks niet meer antwoorden binnenlopen...