Jump to content

Ik pak wel een pint!

Recommended Posts

Posted

Dit is toch het café hier? Ik zie nog steeds vooral techbabbel :) Anyway, hoi. Velen jaren geleden, toen de guldens nog getimmerd werden, werkte ik beroepsmatig met Filemaker Pro, en bouwde ik daar van alles mee. Hartstikke leuk. Ben nog begonnen met versie 5.5, elk tabel zijn eigen bestand, ook toen al vrij onvoorstelbaar :D Maar goed, het leven brengt je op andere plekken. Lang verhaal kort, ik heb nu een klein privé projectje wat in Excel een beetje uit de hand aan het lopen is, dus ik dacht: Zou FileMaker wat zijn? Ik moet zeggen, het ziet er allemaal nog steeds verrassend herkenbaar en vertrouwd uit na al die jaren! Alleen 800 Euro voor een single user is wel pittig. Uiteindelijk zal ik wel overstag gaan denk ik hoor, maar kun je in FMP tegenwoordig een beetje mooie grafiekjes maken eigenlijk? Volgens mij wil ik niet echt spectaculaire dingen, maar op dat gebied heb ik dus nog nooit wat gedaan met FMP. 

Ik zag trouwens dat mijn oude accountnaam nog steeds in gebruik is. Zou daar graag opnieuw gebruik van maken! Is er een passmailer hier of zo? Hoe dan ook: Proost en bedankt vast! 

Posted

Er zit al heel wat jaartjes een module voor het maken van grafieken en diagrammen in FMP a.d.h.v. data in de tabellen. Geschikt voor lijn- en puntgrafieken, staaf- en taartdiagrammen en nog zo wat. Je kunt een gratis demo versie van FMP bij Claris.com downloaden om e.e.a. te beoordelen.

Posted

Ja daar ben ik mee aan de gang nu. Alleen grafieken maken schijnt nog nmiet zo intuïtief te zijn. Zal eens even door mijn koudwatervrees heen bijten vanavond denk ik :D

Posted

Okee dit gaat lukken. Ik kwam van totaal nul op grafiekgebied en heb binnen 2 uur wat  calc fields, wat steuntabellen en een vulscript gebouwd en twee gestapelde staafdiagrammen volledig naar mijn smaak in kunnen richten. Het begin is er. Proost! :D

Posted

Okee ik ga echt als een komeet met het ombouwen van dit totaal uit de klauw gegierde Excel gebeuren naar FMP26. 

Kan iemand me een nieuw password mailen voor mijn oude account misschien? Ik ben Dr Flash van vroegah :)  Doen we hier nog Confituursessies eigenlijk?