Kermit Posted October 29, 2002 Posted October 29, 2002 Hello everybody, Ik heb een klant die op zoek is naar een oplossing om een evenementendatabank op te zetten. Enkele opmerkingen: 1) Deze databank moet door verschillende organisaties upgedated kunnen worden (beheersysteem met verschillende logins). Natuurlijk mag een organisatie niet de gegevens van een andere organisatie kunnen aanpassen. 2) De databank moet gemakkelijk te beheren zijn (via een webinterface voor de verschillende organisaties en een lokale applicatie voor de klant zelf) 3) De databank is raadpleegbaar via het internet en er zijn verschillende zoekmogelijkheden. 4) Ik mag van scratch beginnen, maar het systeem moet wel op Windows draaien (trouwens, de webserver is IIS). Nu, wat mijn vraag nu is: ik heb al gelijkaardige projecten gezien en ik ben aan het rondkijken waar ik desnoods een pakket kan aankopen (en waar ik desnoods nog aan kan verder knutselen). Ik had gedacht aan een FileMaker applicatie voor het gemakkelijke beheer én de uitbreidbaarheid achteraf naar Lasso en MySQL toe. Er is nog iets waar ik meer informatie over zoek. De gegevens uit de databank moeten af en toe ge-exporteerd worden naar QuarkXPress 4.1. Lang geleden heb ik zoiets nog geprobeerd; maar het grote probleem is dat de evenementen opgedeeld worden in categorieën met elk een eigen pictogram. En ja, je raadt het al, dit pictogram moet ook in Quark geïmporteerd worden. Any suggestions?? 't Was een lang stukje; maar ik denk dat ik op dit forum wel enkele ideeën zal kunnen opdoen (gezien de kwaliteit van de posts hier in dit forum!). Greetz van den Kermit PS: iemand met ideeën mag me altijd mailen naar karim@doran.be Quote
Koen Van Hulle Posted October 29, 2002 Posted October 29, 2002 Er is nog iets waar ik meer informatie over zoek. De gegevens uit de databank moeten af en toe ge-exporteerd worden naar QuarkXPress 4.1. Lang geleden heb ik zoiets nog geprobeerd; maar het grote probleem is dat de evenementen opgedeeld worden in categorieën met elk een eigen pictogram. En ja, je raadt het al, dit pictogram moet ook in Quark geïmporteerd worden. Any suggestions?? Bekijk even de XML-extension van Techno design. (www.technodesign.nl). Ik moet ze zelf nog eens uit proberen, maar ik denk dat je met de XML-export van FileMaker en deze extension wel verder kan. Wat betreft je koppeling tussen FileMaker en MySQL raad ik je de SQL- van pdm aan (www.profdata.nl). Koen Quote
Kermit Posted October 29, 2002 Author Posted October 29, 2002 Lap, krijg ik nu wel een e-mail zeker laat deze namiddag dat de klant enkel met een Access-frontend wenst te werken. Pfff... Maar misschien kan ik hem wel overtuigen... Who knows! hehe Toch bedankt Koen voor die interessante mySQL-plugin. De "XML Impression"-plugin heb ik reeds een tijdje geleden ontdekt. Trouwens, weet jij nog iets van die QuarkXPress-opmaaklabels (tijdens onze studiejaren)? Ik heb enkele kopies teruggevonden uit de handleiding van QuarkXPress 4.1, maar ik denk dat ik niet alles heb... Quote
Recommended Posts