Jump to content
  • 0

Hoe foto's van verschillend formaat weergeven op het web?

johan

Question

Posted

Ik werk met FM7 op MacOSX en heb een reeks foto's van verschillend formaat geimporteerd in een FM bestandje (met het sjabloon fotocatalogus). Werkt prima op FMpro maar niet meer als ik ze met de instant webpublishing op het web bekijk! Als de foto qua grootte (aantal pixels) niet juist past in het veld wordt die vervormd (ofwel uitgerokken ofwel ingekrompen in vertikale of horizontale zin)! Is hier iets aan te doen? Of kan ik enkel op het web publiceren als het containerveld qua pixels (hoogte en breedte)juist even groot is als de foto die ik erin importeer?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als je in layout mode rechts-klikt op het container veld, kun je bij de grafische opties aangeven of een foto 'vervormd' moet worden. Als je die optie(s) uitschakelt, wordt het dan beter?

• 0
Posted

Werkt hier perfect bij FMPro7 (als je bij ctrl-select in 'afbeeldingsopmaak' kiest voor 'afbeelding bijsnijden') maar niet bij Instant Web Publishing! Wordt dit dan niet ondersteund door Instant Web Publishing? Indien niet, ...hoe kan dit dan op gemakkelijke manier opgelost worden?

• 0
Posted

ik zou zeggen, maak alle foto's gelijk in resolutie en afmeting, maar die had je waarschijnlijk al bedacht. (daar zijn overigs handige utilitys voor zoals:

Welcome to BCI 4.0 for Mac OSX and Version 1.7, for Classic 9.0.

@2001-2002-2003 by ing.Conti ingconti@ingconti.com

• 0
Posted

Het probleem is opgelost! Je moet er blijkbaar voor zorgen dat de bestandsnamen van de afbeeldingen de extensie (jpg bv) dragen! Ik kwam op het idee toen ik merkte dat ik in een containerveld geen afbeelding kon invoegen als de extensie niet is toegevoegd aan de bestandsnaam! Zo moet je dus ook zien dat de bestandsnamen de extensie dragen voordat je de afbeeldingen importeert in de fotocatalogus.