Jump to content
  • 0

Gebruik van documenten in containers

Stamp

Question

In de nu geconverteerde DBase naar FMP7, wil (heb) ik de files, 8) bijvoorbeeld de offertes aan de betreffende klant in een containerveld bewaren en eventueel muteren :lol:

So far so good.

Hoe zit het dan met het begruik van FMp 7 in het netwerk?

Krijgt die ander de betreffende files ook te zien en kan die persoon die file dan ook openen?

En hoe kun je ze definitief in je DBase zetten en daarna ook weer openen?

Ik heb de september Tip wel gelezen, maar snap niet hoe het is te gebruiken.

Dynamisch en statisch? Betekent dat het file in de statische globaal bijft opgeslagen? En hoe kan ik het daarna openen?

Ik heb bij de Plugins van Troi (Troi-File-Plug-in3.0.2) wel iets gevonden, maar dat lijkt me heel erg ingewikkeld als ik de gebruiksaanwijzing lees.

Weet iemand hier meer van?

alvast bedankt,

Stamp

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0

De tip van september, toont hoe je een link legt. Het bestand is dus niet opgeslaan in het containerveld. Die link is vanaf nu ook dynamisch en kan gebasseerd worden op een calculatie of een auto enter functie.

Als het bestand wel zou opgeslagen zijn, dan kan iedereen dat bestand bekijken in je netwerk.Openen kun je ze echter niet, daarvoor moet je ze eerst exporteren.

Wil je dit toch, dan zal je het voorbeeldje van Troi toch nog eens moeten bestuderen.

Koen

• 0

Ik wil het document opslaan en zo nodig kunnen raadplegen.

In het netwerk moet juist iedereen het document zien.

Ik ben zo gezegd de organisator en de ander moet toegang tot het document :twisted::twisted: hebben en kunnen veranderen.

De tip was niet moeilijk uit te voeren, maar ik snap niet wat ik er mee kan.

Nu lijkt het mij dat er twee manieren zijn:

• opslaan als een zg alias, waarbij het document is te openen en te veranderen.

Dan moet volgens mij wel het origineel op een vaste plaats blijven staan!

• opslaan van het definitieve document, en dat moet als je het wil gebruken worden gexporteerd om het te berwerken of te raadplegen.

Dat laatste is niet handig als je aan de telefoon zit met je klant om het document door te nemen of zo!

Wat Troi doet volgens mij is het bewerkstelligen dat je ook in FileMaker dat document kunt beheren. Maar toch haal ik dat niet duidelijk uit de omschrijving.

Van Troi begrijp ik niet veel omdat het erg technisch is.

Dus als iemand het weet?? Houd ik me aanbevolen.

Bedankt, Stamp :roll::roll::?::?: :?:

• 0

De standaard-mogelijkheden van FileMaker (die je heel goed omschreven en begrepen hebt) zijn voor jou niet voldoende. De door jouw beschreven wens kan inderdaad prima met de Troi File Plug-in.

Van Troi begrijp ik niet veel omdat het erg technisch is.

Dus als iemand het weet?? Houd ik me aanbevolen.

Een FileMaker-programmeur vragen om je te helpen met de Troi File Plug-in? Het is - afhankelijk van de aanwezige kennis en vaardigheden, de situatie en de wensen - ongeveer een dagje werk.

Het valt misschien ietwat buiten de scope van dit forum om je volledig er doorheen te praten, zeker wanneer de documentatie die bij de plug-in wordt geleverd echt voldoende is om de plug-in te implementeren.

• 0

Dank je Sanne, Je hebt me een antwoord gegeven wat me in ieder geval op weg helpt voor wat betreft het mogelijkheden :D:D in fmp7,; die zijn in ieder geval duidelijk.

Dat geeft me moed om verder te gaan met de Troi plugin, die inderdaad makkelijk is te implementeren.

Natuurlijk kan ik ook de Troi makers raadplegen.

En anders??

Als het me lukt zal ik me wel melden.

dank Stamp

:wink:

• 0
Natuurlijk kan ik ook de Troi makers raadplegen.

:lol: Die zullen je waarschijnlijk - voor de algemene werking en de implementatie van hun plug-ins - vriendelijk doch direct naar de plug-in-mailinglist of naar Clarify.net verwijzen :lol:

Je zult eerst moeten bedenken welke strategie je wilt gaan oppakken:

- de documenten in het containerveld plaatsen, en met de Troi File Plug-in de export en de update van de documenten regelen (met een opnieuw plaatsen in de container). Het is dan echter wel aan de gebruiker om er voor te zorgen dat hij/zij de aangepaste versie weer "terugplaatst" in het systeem.

- de documenten op een - voor ieder in het netwerk bereikbare - plaats zetten, en de Troi File Plug-in gebruiken om de documenten vanaf die plaats te openen. Speciale aandacht verdient dan het pad naar het document als je eventueel met diverse OS-sen werkt.

Als het me lukt zal ik me wel melden. :wink:

Ik neem aan dat je je ook wel zal melden als het je niet lukt :lol: