Jump to content
  • 0

Scripting in Filemaker

Organeduc

Question

Het is een vraag voor zowel fm6 als 7 als andere, maar ik zet hem maar even hier neer, nadat ik met 7 begonnen ben. Voortdurend mis ik kennis met betrekking tot scripting in Filemaker. Is er ergens op het I-net iets te vinden waardoor ik in een stil nachtelijk uurtje stiekempjes mijn scriptingervaring wat kan uitbreiden, waardoor ik in het volle zonlicht toch nog redelijk rechtop kan blijven lopen in dit fijne forum? Ik hoop dat ik ik daar iets mee verder kom.

Alvast veel dank.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik wil gaan scripten in een Windows omgeving. Ik spaar nog voor een Apple! Maar dan, ja dan....... moet alles beter gaan. Toch!

Ik smacht naar de goede oude tijd, waarin er ook in mijn werkomgeving noch met Apples gewerkt werd. Ik krijg ze echter niet meer zover. Dus moet ik het privé maar gaan doen, door veel te sparen.

• 0
... ben je van plan op Windows of op Macintosh te gaan scripten ?

Maakt dat iets uit dan ? 8O

Hmm, ik had even AppleScripting verstaan onder scripting (want dan maakt het platform wel degelijk iets uit).

Organeduc, bedoel je met scripting in FileMaker het maken van Scripts met de ScriptMaker optie in FileMaker Pro zelf, of wil je eerder een externe applicatie laten babbelen met FileMaker?

pieter

• 0

Ik bedoel inderdaad het maken van scripts in Filemaker zelf. Ook van het laten babbelen van FM7 met externe applicaties lijkt het me de moeite waard om daar iets meer van af te weten.

Ik ken inmiddels de Scriptmaker van FM7 natuurlijk wel, maar de basiskennis voor scripting ontbreekt me gewoon. Ik kijk nu naar scripts en verander er soms wat in en dan werkt het ook wel, maar echt begrip daarvan heb ik niet. En dat zou ik nu juist graag een beetje meer krijgen. Gewoon basiskennis dus. Ben weer erg benieuwd.

• 0

Komt het scripten niet neer op een logische volgorde aanbrengen in de uit te voeren handelingen? (Je kan het niet echt programmeren noemen)

Dus als je uitschrijft wat je wilt bereiken is parate kennis van de beschikbare stappen en een logisch inzicht eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Maar misschien laat ik het nu wel heel eenvoudig klinken :wink:

rmw