Jump to content
  • 0

Records automatisch nummeren

Organeduc

Question

Ik weet dat het al eens aan de orde geweest is, maar kan het niet meer vinden: :oops:

ik heb een bestand met vele honderden records. In die records zit een ID-veld. Dat is nog leeg omdat het bestand ergens anders vandaan komt. Toch zou ik graag automatisch nummers willen zien verschijnen. Vanaf 000001 en verder. Dat moet toch kunnen?

Ool als ik in de toekomst nieuwe records wil toevoegen, wil ik graag dat die nummering dan gewoon doorloopt.

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Zorg dat je alle records gevonden hebt.

Plaats dat ID veld op een layout.

Ga in dat veld staan.

Doe een "replace" (Mac OS CMD =, Win CTRL =).

Ga in het dialoogvenster voor de 2de keuze.

Voer je seriële waarde in en verhoog met 1.

Om achteraf automatisch verder te nummeren, stel je het ID-veld in met een "auto-enter". Neem als startwaarde, de hoogste waarde op dat ogenblik.

replace.jpg.7ee7b79059e3bf032dd4aae4cc44ef90.jpg

autoenter.jpg.0653f326c729935d05ef1f4efab64f5e.jpg

• 0

Met dank Rony

Doe een "replace" (Mac OS CMD =, Win CTRL =).

Echter niet ieder Windows toetsenbord ondersteunt dit.

Daarom duurde het even. Overigens ik gebruik de Nederlandse versie. Daar hebben we al eens een hele discussie over gevoerd trouwens.

Zorro, ook bedankt, maar daar had ik alles al goed staan. Alleen dat replacen was me ontgaan. Dank!

• 0
Ik dacht toch dat ieder Windows toetsenbord een "CTRL" toets had en een "="toets ?

Klopt! Maar wanneer voor het gebruik van het "=" teken eerst een Shift-toets moet worden ingedrukt, verschijnt er niets en gebruik je de CTRL-toets en het "=" teken, dan verschijnt er een datum in het veld waarin de cursor staat.

Dus????