Jump to content
  • 0

Problemen met verwijderen van een portaalrij.

Stardust

Question

Beste groep,

Na een ganse tijd bezig geweest te zijn met een oplossing, richt ik mij uiteindelijk tot de groep. Ik heb een bestand met allerlei portalen, waaronder een aantal interne en een een aantal externe portalen.

Nu moet ik vanuit dit bestand gegevens omtrent een gerelateerd record van een extern naar dit bestand brengen en vervolgens het externe record verwijderen.

Dit gaat prima voor zover er in het externe bestand maar één record bestaat dat aan de voorwaarden van de relatie voldoet. Zodra er echter meer records te voorschijn komen in het portaal (er zijn nu eenmaal veel mensen die Peeters of Janssens als familienaam hebben bvb.) beginnen de provblemen, zolang het extern te verwijderen record bovenaan in het portaal staat, is er geen probleem, de externe gegevens worden mooi gecopieerd in het actuele record waarna het externe record verwijderd wordt.

Staat het te verwijderen record echter op een andere plaats in het portaal dan wordt het eerste record verwijderd i.p.v. het bedoelde record !!

Ik dacht dit op te vangen door gebruik te maken van de status functie Status(CurrentPortalRow), die het nummer geeft van het portaalrecord welk men aangeklikt heeft en vervolgens dit gegeven te gebruiken in de script stap 'Go To Portal Row' waarna de scriptstap 'Delete Portal Row' komt. Helaas zonder resultaat, alleen het eerste (bovenste) record van het portaal wordt verwijderd. De portaalinstelling 'Allow deletion of portal records' staat aangevinkt.

Wanneer ik echter een test bestand maak bestaande uit twee bestandjes werkt dit prima maar in het bestand waar ik het nodig heb werkt het niet.

Wat kan de reden zijn, waarom gaat dit in m'n (eenvoudige) testopstelling wel en niet waar ik het wel nodig heb ?? Ik kan helaas vanwege de vertrouwelijkheid evenals door de complexiteit van het geheel geen voorbeeld bijvoegen :cry:

Alvast bedankt voor jullie raad en advies,

Greetz,

Danny

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste groep,

Alsof de Duivel er zich persoonlijk mee bemoeit ... ik heb de oorzaak van m'n probleem gevonden, alleen de oplossing niet :?

Wat is er aan de hand ? Wel de layout waar ik van gebruik maak bestaat uit globale velden die ik gebruik om naargelang het soort van record een andere kleur aan de achtergrond te geven. Dit werkt prima en naar m'n volle tevredenheid tot op heden dan ...

Mijn portaal bevindt zich (vanzelfsprekend) bovenop dergelijk globaalveld en wanneer ik het verplaats naar een leeg gedeelte (en dus onzichtbaar) gedeelte van de layout kan ik de portaalrij wel selecteren en kan ik mijn script wel gebruiken.

Spijtig genoeg zou de layout moeten blijven en kan ik geen alternatieve plaats voor dit portaalveld bedenken.

Ik heb er geen idee van of dit een normale reactie is van dit portaalveld of heb ik nu een bug ontdekt ??

Alleszins, zoek ik nu ijverig naar een oplossing en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen 8)

Greetz 2 All,

Danny

• 0

Beste Groep,

Met het schaamrood op de wangen, ben ik hier al terug, de oplossing voor m'n probleem heb ik dus al gevonden.

Wat heb ik gedaan, wel eenvoudig, ik heb de globale velden die ik gebruik voor de achtergronden met variabele kleur die zich achter het portaal bevonden eenvoudig weg gedupliceerd en verkleind. Zo heb ik al deze achtergrondvelden rond het portaal geplaatst nadat ik eerst achter dit portaal een iets grotere achtergrond d.m.v. het rechthoek gereedschap gemaakt heb die dit portaal een beetje overlapt en dit een (neutrale) witte kleur gegeven. Dit rechthoekje heb vervolgens achter het portaal geplaatst en voor de globale achtergrondvelden met variabele kleur.

Omslachtig maar het werkt nu wel en ik ben héél tevreden !!! 8)

Ik hoop jullie niet al te veel verveeld te hebben met mijn berichten en wie weet hebben sommige mensen er nog iets aan. Alleen spijtig dat ik eerst tweemaal dit forum moest raadplegen om vervolgens zelf telkenmale tot een oplossing te komen. Dit maakt echter niet dat ik nog steeds niet begrijp waarom een portaal geplaatst over een ander veld als dusdanig reageert ?? :?

Misschien dat één van jullie hier wel een passende verklaring voor heeft, ik ben er in ieder geval benieuwd naar :wink:

Greetz 2 All,

Danny