Jump to content
  • 0

Begrenzing tekstkader

EricJ

Question

Geacht Forum,

Op een layout staat een tekstveld met een x-formaat.

Wanneer er meer tekst ingetikt wordt dan dat het veld groot is dan accepteert FMP dit zondermeer en zal gaan 'groeien'.

Dit is iets wat ik nu net niet wil. Ik wil dat het tekstveld wat dat betreft ''op slot'' wordt gezet. Ik wil mensen dwingen in hun hokje te blijven en geen tekst laten verdwijnen bij het afdrukken.

Is dit mogelijk???

EricJ

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik gebruik daar een eerder cluncky omweg voor.

- tel de max toegelaten karakters in het veld (letters, cijfers, spaties etc.), is afhankelijk van het gebruikte lettertype....

- in het validatiescherm voor dat veld, geef het max. aantal toegelaten karakters in.

Hoe je de gebruiker gaat laten reageren op het FM bericht als er teveel karakters in het veld staan....

...daar heb je custom message voor....

• 0
FileMaker Pro 7 > Define Database > selecteer (tekst)veld > Options > Validation > Maximum number of characters

Dat is een geruststelling.

Ik dacht begrepen te hebben dat je kon opgeven dat er niet meer karakters in het veld konden worden ingevoerd dan de grootte van het kader op de layout...en dat had ik nog niet gevonden

rmw