EricJ Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Geacht Forum, In een dBase heb ik twee velden: leraar1 en leraar2, uitkomst tekst. In een klas is er soms één leraar en soms zijn er twee. In een stuk tekst gebruik ik beide velden als mergeveld. Bijvoorbeeld: de les wordt verzorgd door <> en <>. Geen probleem. Het probleem zit in het woordje ''en''. Kan deze automatisch verschijnen wanneer er een leraar2 is?? Dus bij éé'n leraar aanwezig de tekst: de les wordt verzorgd door <>. Bij twee leraren de tekst: de les wordt verzorgd door <> en <>. EricJ Quote
0 Sanne Posted November 24, 2004 Posted November 24, 2004 Maak daarvoor een calculatieveld, bijvoorbeeld genaamd "Leraar weergave_c". (Heb je al eens een calculatieveld gemaakt? Of wordt dit de eerste keer? ) De formule die je in het calculatieveld gebruikt kan zijn: Leraar 1 & Case(not isempty(Leraar 2) ; " en " & Leraar 2) Let op: definieer de uitkomst van de calculatie als van het type "Tekst". Gebruik dit calculatieveld in je stuk tekst. Quote
Question
EricJ
Geacht Forum,
In een dBase heb ik twee velden: leraar1 en leraar2, uitkomst tekst.
In een klas is er soms één leraar en soms zijn er twee.
In een stuk tekst gebruik ik beide velden als mergeveld.
Bijvoorbeeld: de les wordt verzorgd door <> en <>.
Geen probleem. Het probleem zit in het woordje ''en''.
Kan deze automatisch verschijnen wanneer er een leraar2 is??
Dus bij éé'n leraar aanwezig de tekst:
de les wordt verzorgd door <>.
Bij twee leraren de tekst:
de les wordt verzorgd door <> en <>.
EricJ
1 answer to this question
Recommended Posts