GJ Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Is het mogelijk dat een invoerveld als pop-up schermpje naar voren kan komen? Bijvoorbeeld een opmerkingenveld met beperkte omvang, terug laten komen als een scherm die groten of kleiner te slepen is, en na gebruik weer te sluiten. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Dat is te doen via het openen van een nieuw venster waarop je een layout toont die dat specifieke veld bevat. Quote Link to comment
0 Durk Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Die nieuwe layout kun je dus in een nieuw venster (naar believen te proportioneren) laten zien. Klikt de gebruiker nu echter buiten dat schermpje, dan komt de achterliggende layout naar voren en weg is je venstertje. Dat is te voorkomen door aan het script wat dat venstertje laat verschijnen het bevel Pause [indefinately] toe te voegen. Dan kan de gebruiker klikken waar hij wil, maar het nieuwe venstertje blijft vooraan. Vervelend: de user kan nog wel op het kruisje klikken om dat nieuwe venster te sluiten, wat er natuurlijk voor kan zorgen dat hij bepaalde door jou gemaakte knoppen niet klikt. Heeft iemand daar al een truuk voor? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 2, 2004 Share Posted December 2, 2004 Vervelend: de user kan nog wel op het kruisje klikken om dat nieuwe venster te sluiten, wat er natuurlijk voor kan zorgen dat hij bepaalde door jou gemaakte knoppen niet klikt. Heeft iemand daar al een truuk voor? Ja, en de "truuk" zit `m in de scriptstap Allow User Abort Off. Quote Link to comment
0 GJ Posted December 3, 2004 Author Share Posted December 3, 2004 Dat is te doen via het openen van een nieuw venster waarop je een layout toont die dat specifieke veld bevat. Hoe doe ik dat dan?? Ik heb al even zitten zoeken en proberen (bij knoppen, scripts, gebruikershandleiding, help) maar kom er niet uit, de meeste verwijzingen gaan naar pop-up lijstjes. Of moet ik voor dat veld een eigen tabel maken, met een relatie, en via een script daar naar toe springen, etc.?? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 Kijk eens naar dit techniekfiletje dat ik voor je gemaakt heb. (zie bijlage) OpenWindow.fp7.zip Quote Link to comment
0 GJ Posted December 3, 2004 Author Share Posted December 3, 2004 Kijk eens naar dit techniekfiletje dat ik voor je gemaakt heb. (zie bijlage) Dank Rony. Is precies wat ik wil. Maar is het alleen mogelijk per FM7, en dus nog niet in FM6?? Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 Als de layout van het nieuwe venster gebaseerd is op dezelfde tabeloccurence, dan zal in het nieuwe venster exact dezelfde set van records te zien zijn, en ook het actieve record (van het vorige venster). Als de layout van het nieuwe venster NIET gebaseerd is op dezelfde tabeloccurence, maar de tabeloccurence WEL dezelfde basistabel heeft als het oude venster, wat is dan de "schoonste" manier om toch het juiste record te tonen? Er van uitgaande dat er GEEN relatie ligt tussen de TO van het eerste venster en de TO van het nieuw te openen venster Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 3, 2004 Share Posted December 3, 2004 Kijk eens naar dit techniekfiletje dat ik voor je gemaakt heb. (zie bijlage) Dank Rony. Is precies wat ik wil. Maar is het alleen mogelijk per FM7, en dus nog niet in FM6?? Je kan in FM 6 geen vensters openen, dan moet je gaan werken met een hulpbestandje of zoiets. Quote Link to comment
Question
GJ
Is het mogelijk dat een invoerveld als pop-up schermpje naar voren kan komen? Bijvoorbeeld een opmerkingenveld met beperkte omvang, terug laten komen als een scherm die groten of kleiner te slepen is, en na gebruik weer te sluiten.
8 answers to this question
Recommended Posts