Jump to content
  • 0

Barcodes lezen

MOTTOW

Question

Ik wil graag een database maken waarin het zoeken verloopt aan de hand van het lezen van een barcode.

De barcode scanner die ik daarvoor gebruik is de MS5145 eclipse van Metrologic. Opzich werkt het scannen van de barcodes prima, maar ik moet nu voor het zoeken steeds "appeltje+f" intoetsen.

Ik zou graag willen dat wanneer ik een barcode scan er automatisch gezocht gaat worden. Dus zonder dat ik zelf "appeltje + f" hoeft in te toetsen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken? En hebben jullie nog meer handige tips over het gebruik van barcodes icm Filemaker?

- Filemaker 7

- OSX

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Het is een raar idee, maar zou het mogelijk zijn om een barcode uit te printen die het toetsenbord-commando "appeltje-F" zou simuleren?

Die barcode kan je dan op een plekje bij het scherm plakken, en appeltje-F zou de database in zoek-modus kunnen zetten.

Lijkt mij persoonlijk vergezocht, maar ik ken de mogelijkheden van een barcode-scanner en het barcode-font niet ... :?

----------

Verder zou je procedureel kunnen denken aan het - tijdens de uitvoering van een script - invoeren van de barcode in een global en dan met de entertoets (kun je die ook niet als instelling aan de barcode-scan hangen?) zoekmodus ingaan en de zoekopdracht uitvoeren.

• 0

Iets wat me nog niet helemaal duidelijk is dat wanneer ik "appleltje F" simuleren dit als één toetsaanslag gezien wordt of als 2 opeenvolgende toestaanslagen. Als het twee toetsaanslagen zouden zijn dan heeft het niet zin.

Een ander iets wat me nog niet helemaal duidelijk is, is hoe ik van de Browse mode naar de Find mode kan overschakelen. Ik zie het nl zo dat de normale toestand de "Browse mode" is en dat op het moment dat de scanner een barcode scant deze overschakeld naar de "Find mode"...dit dus zonder tussenkomst van een handmatige "Appeltje F"

Dus vlak voordat de scanner de barcode verwerkt moet er een zoek opdracht komen.

Is het ook mogelijk om bijv. aan de F1 toest een Find commando script te hangen???

• 0

Ik hoop dat Rony bedoelt dat je ook welkom bent om vragen te stellen als je niet echt veel kennis van FileMaker hebt.

Wat soms wel eens lastig is - merk ik zelf - is dat niet altijd duidelijk is of een vraagsteller ook werkelijk het antwoord begrijpt wat hem of haar gegeven wordt. Soms sluit een antwoord nu eenmaal niet aan op de kennis van een vraagsteller en tja: dan is zo'n antwoord misschien wel technisch correct maar verder volkomen waardeloos voor de vraagsteller.

Mottow, in jouw geval zou ik denken dat wanneer je het een en ander in scripts "verpakt", je al veel dichter bij het door jouw gewenste resultaat zou kunnen komen.

Dus mijn vraag zou zijn: heb je wel eens scripts gemaakt?

• 0
Ik wil graag een database maken waarin het zoeken verloopt aan de hand van het lezen van een barcode.

De barcode scanner die ik daarvoor gebruik is de MS5145 eclipse van Metrologic. Opzich werkt het scannen van de barcodes prima, maar ik moet nu voor het zoeken steeds "appeltje+f" intoetsen.

Suggestie:

- laat de code invoeren in een globaal veld

- gebruik dat veld om een relatie te leggen met het veld met de code voor elk records

- via die relatie kan je nu de gegevens op het scherm laten zien.

De scanner kan je opgeven welk teken er na de code meegegeven moet worden. Bij FM < 7 moet je het een tab laten meegeven (ASCII 9). Bij FM7 heb je wat meer vrijheid omdat je per veld kan opgeven bij welk van drie tekens (tab, return, enter) het veld verlaten moet worden.

Mvg,

René

• 0

dank voor alle suggesties en tips. Ik ben er reeds mee aan het experimenteren en zodra ik vragen heb of het 'probleem' getackeld heb laat ik het weten. Ik ben sinds lange tijd weer begonen met FM en alles moet nog weer even beginnen te dagen. Helemaal nu ik met FM7 aan de slag ben gegaan.