fredmatrack Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Ik heb hier een Filemaker server draaien onder OS 9. De laatste tijd is daar iets zeer vreemds mee aan de hand: als het venster van FM Server niet vooraan (dus actief) staat, dan is de verbinding echt ontzettend traag (met time-outs als gevolg). Iemand een idee hoe we dit kunnen verhelpen? Quote Link to comment
0 Yves Posted December 12, 2004 Share Posted December 12, 2004 Dat zal wel altijd zo geweest zijn, niet? OS X heeft dit probleempje niet, in het andere geval dien je inderdaad FMP server actief te houden. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Dat is inderdaad altijd zo geweest. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 De oudere server moest inderdaad frontmost draaien, en zelfs op een dedicated server (zie daarvoor de fameuze white paper: Best server practices). Quote Link to comment
0 fredmatrack Posted December 13, 2004 Author Share Posted December 13, 2004 En daar is geen update of iets dergelijks voor? Op die server draaien namelijk nog andere services en het gebeurt dan wel eens dat die fm naar de achtergrond verdwijt. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Een update? Misschien wel: FileMaker 7... Als dat niet kan, dan zal je je toch moeten houden aan de vereisten: frontmost en dedicated. Op dit ogenblik voldoet je deployment aan geen van beide vereisten. Een beetje zoals rijden zonder gordels en met kale banden. Kan best meevallen... Quote Link to comment
0 Henk R Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Er zijn hulpprogrammas zoals Keep It Up die kunnen zorgen dat een bepaald programma altijd in de voorgrond draait. De server wordt daarmee niet dedicated maar frontmost is hiermee in ieder geval opgelost (eventueel in combinatie met een hulpprogramma zoals Oky doki pro om dialoogvensters te laten verdwijnen) Quote Link to comment
0 fritzzz Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Ik zou gewoon de applicatie op de voorgrond laten draaien en vervolgens de muis uit het toetsenbord halen! Dan kan niemand filemaker server op de achtergrond laten draaien. fritzzz Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 ... en vervolgens de muis uit het toetsenbord halen! ... Als je dat vroeger op een Mac met een ADB-bus deed, bestond de kans dat je het logicboard vernielde. Maw, dit lijkt me niet altijd een relevante optie. Quote Link to comment
Question
fredmatrack
Ik heb hier een Filemaker server draaien onder OS 9. De laatste tijd is daar iets zeer vreemds mee aan de hand: als het venster van FM Server niet vooraan (dus actief) staat, dan is de verbinding echt ontzettend traag (met time-outs als gevolg).
Iemand een idee hoe we dit kunnen verhelpen?
8 answers to this question
Recommended Posts