Jump to content
  • 0

reeds aangemaakte records niet herhalen

zorro

Question

Ik zit met het volgende probleempje

Vanuit mijn database worden er via scripts records aangemaakt met bepaalde datums en uren. Hoe moet ik te werk gaan indien ik niet wil dat er nogmaals een record met deze gegevens op een later ogenblik kan aangemaakt worden.

Eigenlijk de duplicaten eruit halen.

Kan er iemand me een duwtje in de rug geven a.u.b.

Mvg

Z

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Er zijn een aantal mogelijkheden :

1. Je record heeft een ID meegekregen vanuit een andere databank :

In dat geval zou je via een selfjoin-relatie een count kunnen doen op dat ID. Count gelijk aan 1, houdt in dat het record reeds bestaat.

2. Je records hebben geen ID :

Hier zijn een aantal mogelijkheden. Een paar uit de losse pols :

- maak een samengesteld rekenveld waarin de belangrijkste velden geconcateneerd worden. Op dat veld zou je ook weer een selfjoin-count kunnen doen.

- zoeken met de parameter ! in het veld om duplicaten te zoeken.

- ...

• 0

Zorro, je zegt dat de nieuwe records via een script worden gemaakt. Waarom zorg je er niet in DAT script voor, dat er geen duplicaten kunnen ontstaan? Door in het script eerst te checken of het record al bestaat alvorens een nieuw record te maken?

Voorkomt een hoop gedoe om achteraf duplicaten te verwijderen.

• 0

Beste Rony,

Ik had de self joint oplossing reeds in handleiding gevonden, maar ik dacht niet dat dit de te volgen weg was. Ik zal in het vervolg de aangegeven tips van de handleiding maar best eens uitproberen :). Even een aanpassing

Beste sanne , ja dat was mijn oorspronkelijke bedoeling, maar vond er geen oplossing voor.

Maar aangezien je zegt dat dit mogelijk is zal ik nog even verder zoeken , is inderdaad makkelijker dan via een self joint oplossing te werken.

Bedankt Rony & Sanne

mvg

Z

Edited by Guest