Jump to content
  • 0

sorteren in portal in FMP3

jaapwiering

Question

Ik werk al jaren met FMP3 omdat het alles doet wat ik wil, en ik geen zin heb om geld uit te geven aan mogelijkheden die ik toch niet gebruik.

Nu zoek ik een mogelijkheid om binnen portalen te kunnen sorteren. Kan dit in versie 3? En zo nee, kan dat wel in een andere versie. En welke versie dan? Of bestaat er een work-around voor dit probleem.

Hartelijk dank voor jullie medewerking!

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bij mijn weten kan je vanaf versie 4.1 bij een relatie opgeven dat de gegevens gesorteerd moeten worden. Dit wordt dan in de portal met gegevens van die relatie ook gehonoreerd.

Als je echt versie 3 nog gebruikt, kan het alleen door op een vast tijdstip de gegevens gesorteerd te exporteren, de bestaande te verwijderen en de gesorteerde te importeren. Dat is een scripting kwestie (en geen eenvoudige)

rmw

• 0
Of bestaat er een work-around voor dit probleem.

Dit is een "untested" voorstel en misschien nogal tricky als het op IDs aankomt. Maar misschien een oplossing in jouw geval :

Sorteer eerst je records in de gewenste volgorde,

maak een script dat alle records doorloopt,

dupliceer in dat script record per record,

markeer het orginele record,

verwijder daarna de originele records.

Volgens mij staan de records nu gesorteerd in je databank.

• 0

Je hebt 2 velden nodig in het ‘hoofdbestand’, number, indexed, serialSorted en serialUnsorted.

In dit bestand maak je een script, nadat je manueel gesorteerd hebt op een veld (bv studentName - Ascending):

Sort – Restore sort order – No Dialog

Replace – serialSorted – No dialog – Replace data – Serial Numbers – Custom values – Initial serial number value: 1 – Increment value: 1

Relookup – no dialog – serialSorted

Unsort

Replace – serialUnsorted – No Dialog – Replace data – Serial numbers – Custom values – Initial serial number value: 1 – Increment value: 1

Relookup – no dialog – serialUnsorted

Find All