mikezwet Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Hallo, Ik heb nu een aantal keer applicaties geleverd en getest op het besturingssysteem windows me en krijg dan steeds de hieronder afgebeelde foutmelding: #1: Het bestand support.dll is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer netapi32.dll:NetApiBufferFree #2: C:\Film-Dvd Database 2.1.0 Runtime\Film-Dvd 2.1.0\Film-Dvd 2-1-0.exe Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet. Erg vervelend, weet iemand hoe dit komt en hoe het op te lossen is? Quote Link to comment
0 mikezwet Posted December 26, 2004 Author Share Posted December 26, 2004 Ik heb zelfs iemand die op windows 98 dezelfde foutmelding krijgt. De gebruikers kunnen de database dus helemaal niet openen. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted December 26, 2004 Share Posted December 26, 2004 Logisch eigenlijk. FileMaker runtimes zijn eigenlijk afgeleiden van de gewone FileMaker Pro 7. Deze laatste heeft als minimum systeem vereiste Windows 2000 of Windows XP. Windows 98 en ME worden dus niet ondersteund. Dit geld tevens voor alle runtime versies die gegeneert worden door een FileMaker 7 Developer. Koen Quote Link to comment
0 mikezwet Posted December 26, 2004 Author Share Posted December 26, 2004 Logisch eigenlijk. FileMaker runtimes zijn eigenlijk afgeleiden van de gewone FileMaker Pro 7. Deze laatste heeft als minimum systeem vereiste Windows 2000 of Windows XP. Windows 98 en ME worden dus niet ondersteund. Dit geld tevens voor alle runtime versies die gegeneert worden door een FileMaker 7 Developer. Koen Wel raar vind ik. Maar als ik naar m'n site statisieken kijk zie ik dat ongeveer 15% geen xp/2000 gebruikt. Heb even Developer 6 geinstalleerd maar daarmee kan ik (wat ik al vermoedde) geen fm7 runtime bestanden mee maken. Is er toch niet een mogelijkheid om het toch werkend te krijgen op 98 of me? Het is namelijk vervelend om "nee" te verkopen. Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted December 27, 2004 Share Posted December 27, 2004 Helaas zal het een "nee" zijn, vrees ik. Koen Quote Link to comment
0 Wim Bongertman Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 Filemaker lijkt definitief het windows 98 - me tijdperk te hebben afgesloten. Zoals al eerder opgemerkt door mikeswet zijn heel veel gebruikers van filemaker, internet nog steeds windows 98 gebruikers. Ik kan dus tot mijn grote schrik geen programma's ontwikkelen in filemaker 7. Voorlopig dus voor nop aangeschaft omdat van mijn 45 gebruikers slechts 3 windows xp bezitten. Ik ging er van uit dat runtime gebruikers wel windows 98 gebruikers konden zijn, maar helaas. Ik heb overal al gezocht op het internet naar mogelijkheden, maar ben ze ook nog niet tegengekomen. Het bestuur van onze inkooporganisatie heeft al voorzichtig opgemerkt om te gaan zoeken naar een andere programmeeromgeving omdat er in filemaker 6 dingen niet kunnen die wel nodig zijn en in filemaker 7 wel kunnen, maar dan vervolgens weer niet kunnen worden gebruikt door de windows 98 gebruikers. Een lastig dilemma. Quote Link to comment
0 mikezwet Posted January 6, 2005 Author Share Posted January 6, 2005 Tot op heden heb ik ook nog geen oplossing. Van filemaker nederland heb ik ook geen reactie gehad. (wat ik ook vreemd vind) Als ik (of iemand anders) een oplossing weet plaats ik het hier wel... Quote Link to comment
Question
mikezwet
Hallo,
Ik heb nu een aantal keer applicaties geleverd en getest op het besturingssysteem windows me en krijg dan steeds de hieronder afgebeelde foutmelding:
#1: Het bestand support.dll is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer netapi32.dll:NetApiBufferFree
#2: C:\Film-Dvd Database 2.1.0 Runtime\Film-Dvd 2.1.0\Film-Dvd 2-1-0.exe Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet.
Erg vervelend, weet iemand hoe dit komt en hoe het op te lossen is?
6 answers to this question
Recommended Posts