Jump to content
  • 0

Waarde stock berekenen

Mizoo

Question

Beste,

het is een tijdje geleden dat ik nog eens info gevraagd heb. Ik ben met een wijnhandel begonnen, heb een file voor alle inkomende en een file voor alle uitgaande facturen. Deze records importeer ik in mijn Stock-file en zo kan ik mijn voorraad min of meer vaststellen (in aantal flessen). Nu wil ik ook de waarde (prijs) van die voorraad kennen en dat wil maar niet lukken. Voor alle duidelijkheid, stuur ik u een stukje van mijn stock-file als bijlage, zodat je misschien zelf kan ontdekken waar ik mis zit. En hopelijk moet ik niet helemaal opnieuw beginnen!

stock vragen.zip

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Is het dat dat je zocht? Zie helemaal onderaan in het blauw.

Mvg

Z

Neen, want nu heb ik alleen de aankoop, dat kan ik bij mijn aankoopfacturen ook vinden. Ik moet echter de voorraad (aan aankoopprijs) die ik op dit moment nog in het magazijn heb, kunnen berekenen. Dus moeten de verkochte flessen (aan aankoopprijs!) er nog afgetrokken worden. Dat wil mij maar niet lukken. Filemaker wil de verkochte flessen nooit vermenigvuldigen met de aankoopprijs. Hoe komt dit? Dit lijkt toch een eenvoudige bewerking??

Groetjes,

• 0
Ik begrijp het niet helemaal, maar aangezien de aankoopprijs in eerste tabel leeg is is het normaal dat wanneer je 0 x iets doet het 0 blijft :)

aankoopprijs( is leeg) * aantal verkocht zal altijd 0 blijven

Mvg

Z

Dat is juist mijn probleem 8O , hoe krijg ik de aankoopprijs daarbij? Als ik hem in mijn verkoop-facturen-lay-out plaats met een link naar de aankoop (gelinkt via productomschrijving = naam van de wijn) komt er ook geen bedrag. Nu, hij staat wel in mijn lay-out van stock op dezelfde rij als bij de verkoop, maar waarom kan hij die vermenigvuldiging niet maken als je zegt : Bedrag verkocht = aantal flessen verkocht * aankoopprijs (dat staat toch allemaal in die tabel??)

• 0
De look up van aankoop prijs per fles is niet gerelateerd...

Ik denk dat je je leven zou vergemakkelijken door met Relaties en portalen te werken.

Mvg

z

Oef, 't was niet simpel, maar door uw opmerkingen heb ik alles nog eens grondig bekeken en heb nu een link gemaakt naar het bestand "wijnen" die eerst enkel de namen van de wijnen bevatten die we verkochten, maar daar heb ik nu ook de aankoopprijs naast gezet, en nu is het mij uiteindelijk toch gelukt.

Merci

:)