Jump to content
  • 0

set field en veld opmaak

miltenb

Question

Posted

Hoi,

Ik heb een aantal globals die ik door ik geset wil hebben. Inhoudelijke gaat het prima, maar de inhoud van de velden komt niet in de opmaak van het veld waarin ik het opmaak naar boven.

Eerst waren de waarden gecopieerd uit een excel bestand, maar veranderen of eerst neutraliseren heeft 0.0 effect.

Nu kan ik natuurlijk een tekst opmaak erbij specificeren in het set field, maar de vraag is, waarom / of wat moet ik doen, zodat ik weer gewoon de opmaakwaarden van de het veld krijg te zien ?

In 6 was dit altijd het geval, maar 7 denkt er kennelijk anders over. Hij lijkt de allereerste ingeplakte waarde van opmaak steeds mee te nemen.

Alvast bedankt !

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik heb een aantal globals die ik door ik geset wil hebben. Inhoudelijke gaat het prima, maar de inhoud van de velden komt niet in de opmaak van het veld waarin ik het opmaak naar boven (...) de opmaakwaarden van de het veld

He? Wat?

Ik zal maar eens een gok doen, hoewel ik je bericht volkomen onbegrijpelijk vind.

Na wat researching op het internet blijkt dat er meer mensen worstelen met dezelfde vraag: hoe een tekst van alle opmaak strippen in FM7? En wel zodanig dat het de kenmerken aanneemt van het veld op de layout (oftewel: tekst-zonder-opmaak wordt). Blijkt met deze formule te kunnen, die je als auto-enter kunt meegeven:

Evaluate ( Quote ( Veldnaam ) )

Zie ook: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2132 - Font forceren van August28

• 0
Posted

Thnx !

Helaas was ik een beetje warrig in mijn formulering (een beetje ?).

Ik had deze zelf ook al bedacht, maar ik hoopte er eigenlijk achter te komen waarom een veld zijn inhoud niet laat zien in de opmaak van het veld.

Het zal wel komen door de niet tekst engine van FM7, bedenk ik me nu, maar ik blijf nog wel even proberen. Op zich is het natuurlijk een bruikbare oplossing.

Nu nog even wat set-fields aan mijn script toevoegen.

• 0
Posted
7 lijkt de allereerste ingeplakte waarde van opmaak steeds mee te nemen.

Klopt. Is nieuw gedrag. Zijn hele mooie techbriefs over geschreven.

Je moet voor 7 je programmeer-methoden een klein beetje aanpassen, Joost :)

• 0
Posted

Ik moet zeggen dat het soms wel hele kleine dingen zijn. Op zich was dit wel te verwachten, maar het zou wel prettig zijn als FMI bepaalde dingen een beetje inzichtelijk houdt. Dit soort dingen zijn ook voor de gebruiker vaak niet duidelijk en wij moeten allerlei rare scripting doen om te compenseren.

Enfin, op naar het volgende probleem... :twisted:

PS. Die techbriefs... heb ik die al gelezen of staan die niet op een standaard plaats ?