Jump to content
  • 0

automatisch geplande CSV export/import

FMnewbie

Question

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw met Filemaker. Ik heb een website die gebruik maakt van een MySQL database. Ik wil een aantal velden uit mijn Filemaker database halen en importeren in deze MySQL database.

Ik heb gezien dat ik een script kan maken in FM die een aantal geselecteerde files in geselecteerde volgorde exporteerd (in een CSV-bestand)

Nu wil ik alleen nog weten hoe ik dit automatisch kan laten doen, steeds op tijdstip X.

EN, hoe kan ik het CSV-bestand dat ik uit de SQL database laat genereren weer automatisch in FM importen om zo de velden up to date te houden als er iets veranderd met de gegevens op de website?

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Vriendelijke groet,

Erik

Recommended Posts

• 0

je kunt een script maken die de import / export doet.

via een tweede filemaker bestand kan je dit script laten uitvoeren. (perform script :: external file)

Dit tweede bestand kan je op gezette tijden laten openen en dus een open script draaien.

Bv. via de windows scheduler, een applescript of ik weet niet wat...

Ik hoop dat dit je op weg helpt !

Joost

• 0

Als je dit vaak moet doen. kun je ook overwegen een SQL-plugin te gebruiken, zodat je direct naar je MYSQL dabase kunt schrijven en lezen.

Ook kun je eventueel een ODBC-koppeling gebruiken hiervoor.

De provider waar je MYSQL-database staat moet wel toestaan dat je vanaf externe locaties de MYSQL-server mag benaderen...sommige doen dat niet vanuit beveiligingsoogpunt.

Verder heb je een email-plugin van POP3-it, daar zit een commando die op geregeld tijden email kan inlezen, die commando kun je ook gebruiken om op geregelde tijdstippen andere aktiviteten te laten doen.

• 0

hoi FMNewbie,

wat jij nodig bent is: Servoy! http://www.servoy.com

Servoy werkt en lijkt heel veel op Filemaker, alleen het communiceert rechtstreeks met alle SQL-databases