Ga naar inhoud
  • 0

Mobile: kan database niet op Palm krijgen


mikezwet

Vraag

Hey hallo,

Ik zit al een tijdje te rommelen om mijn database op een Palm Treo 600 te krijgen. Ik heb inmiddels de update v2 en v3 gedownload en geinstaleerd. Ik zie trouwens in fm nog steeds v1 staan, weet niet of dit er iets mee te maken heeft

 

Mobile zelf staat wel op de Palm maar als ik een database opgeef en sync krijg ik in de log deze regel

 

OK Memo Pad
  Unable to open database.  Make sure the database exists on the desktop and privileges are properly configured.
OK FileMaker Mobile 7 with 1 message(s)
OK Treo Pictures

 

Weet iemand wat ik fout doe?

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij het installeren van Mobile 7 op de Palm moet je volgens handboek twee bestanden overhevelen: mobile.prc en dutch.prc. Er is echter ook een .inf bestandje en dat moet je ook op de Palm overbrengen. Dat heeft bij in elk geval een probleem opgelost.

 

En natuurlijk moet je bij toegangsrechten en privileges ervoor zorgen dat de gebruiker het recht heeft met mobile te communiceren.

 

 

Overigens vind ik het merkwaardig dat jouw FMP nog steeds v1 is, als je v2 en v3 al hebt geïnstalleerd. :? Dat lijkt me niet in orde.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb inmiddels de update v2 en v3 gedownload en geinstaleerd. Ik zie trouwens in fm nog steeds v1 staan, weet niet of dit er iets mee te maken heeft

 

Misschien een domme opmerking maar is er tijdens de upgrade niet een oude versie blijven staan (evt. met de toevoeging old) welke je steeds via een snelkoppeling of uit het dock nog opent i.p.v. de nieuwe v3 versie

Link naar reactie
  • 0

- Okey, ik heb de database open, ook al hoeft dat niet.

 

- Heb inmiddels alles opnieuw erop gezet en v3 heb ik nu. Waarschijnlijk was er iets mis gegaan met de update want waarnormaal in het venster " file maker developer" staat stond nu "Script" :?

 

- Ook heb ik alle bestanden die naar de palm moeten erop gezet. Filemaker is op de palm te openen alleen er komen geen databases in.

 

- Ik heb een privilege die admin is dus alle toegangsrechten, zo ook mobile.

 

enige opmerking:

In de map file maker developer 7 op de harde schijf staat de plugin in extensions map alleen bij plugins in fm zelf die ik alleen auto update staan, bij privilege wel de optie voor mobile aangevinkt

Link naar reactie
  • 0

Ik zag dat er een update beschikbaar was voor mobile 7.0 om problemen met Palm en andere modellen te verhelpen. Het lag dus toch niet aan mij :wink:

 

Nu, ik heb mijn palm treo vorige week verkocht mede omdat filemaker en niet op draaide.

 

Over een paar weekjes eens testen met me nieuwe liefje, de HP Ipaq 6515 :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...