Jump to content
  • 0

portaal

raf zwerts

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als ik het goed begrijp wens je records vanuit de portaal aan te maken zodat een tabel aangevuld wordt.

Mijn vraag: Als je een veld laat creëren vanuit een portaal dat niet toegankelijk is zal je steeds lege records in de tabel aanmaken. Juist?

Dus maak je eigenlijk nieuwe records in de tabel die gezien worden in het portaal. Dit kan je makkelijk doen door een scriptje te maken dat lege records in de tabel maakt.

Mvg

Z

• 0

zorro zit op het goede pad;

ik wil mijn velden beveiligd houden tegen overschrijven maar toch wil ik er nieuwe aan kunnen toevoegen. Dat lukt via een script waarmee ik een "aangepast dialoogvenster toon".

Probleem opgelost zou je zeggen maar in mijn invoerveld zou ik gebruik willen maken van een venstermenu en dat lukt daar dus niet.

Vermits ik nog maar een paar maanden met filemaker werk ben ik nog niet op de hoogte van alle functies dus....

Groetjes (geen grietjes zoals eerst ), Raf

• 0

Een oplossing kan zijn om de rechten om records te mogen wijzigen worden ingesteld met een formule.

In de fomule kan je dan bijvoorbeeld zetten dat het veld alleen mag worden gewijzigd als er nog geen inhoud is, of als de recorddatum gelijk is aan vandaag of als de gebruikersnaam van diegene die het record heeft aangemaakt overeenkomt met de gebruiker of iets dergelijks.

• 0

ik heb ondertussen volgende oplossing gevonden

mijn velden in het portaal blijven open staan en van dit veld heb ik een knop gemaakt zodat er niets in dit veld verandert kan worden.

Achter die knop zit een script dat controleert of dat veld leeg is. Als dat zo is wordt er een nieuw venster geopend (hier wordt het script onderbroken) waarin een globaal veld wordt gevuld via een venstermenu.

Via een knop wordt het script verdergezet . Eerst het venster sluiten en dan het lege veld instellen met het g_veld.

Heeft me wel een halve nacht gekost maar het werkt wel.

Raf