raf zwerts Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 via een portaal kan je velden toevoegen in je tabel, maar als ik het veld beveilig tegen schrijven kan ik geen velden meer toevoegen via datzelfde portaal. is er een moglijkheid om dit te omzeilen ? grietjes Raf Quote Link to comment
0 zorro Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Als ik het goed begrijp wens je records vanuit de portaal aan te maken zodat een tabel aangevuld wordt. Mijn vraag: Als je een veld laat creëren vanuit een portaal dat niet toegankelijk is zal je steeds lege records in de tabel aanmaken. Juist? Dus maak je eigenlijk nieuwe records in de tabel die gezien worden in het portaal. Dit kan je makkelijk doen door een scriptje te maken dat lege records in de tabel maakt. Mvg Z Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 via een portaal kan je velden toevoegen in je tabel, maar als ik het veld beveilig tegen schrijven kan ik geen velden meer toevoegen via datzelfde portaal.is er een moglijkheid om dit te omzeilen ? Is je probleem niet opgelost als je gewoon die velden "open" zet voor ingave ? Quote Link to comment
0 zorro Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Is je probleem niet opgelost als je gewoon die velden "open" zet voor ingave ? Ik veronderstel dat hij de velden niet open wil zetten, zodat er niet kan gewijzigd worden in het portaal, niet ? Mvg Z Quote Link to comment
0 raf zwerts Posted January 21, 2005 Author Share Posted January 21, 2005 zorro zit op het goede pad; ik wil mijn velden beveiligd houden tegen overschrijven maar toch wil ik er nieuwe aan kunnen toevoegen. Dat lukt via een script waarmee ik een "aangepast dialoogvenster toon". Probleem opgelost zou je zeggen maar in mijn invoerveld zou ik gebruik willen maken van een venstermenu en dat lukt daar dus niet. Vermits ik nog maar een paar maanden met filemaker werk ben ik nog niet op de hoogte van alle functies dus.... Groetjes (geen grietjes zoals eerst ), Raf Quote Link to comment
0 Theo Tromp Posted January 22, 2005 Share Posted January 22, 2005 Een oplossing kan zijn om de rechten om records te mogen wijzigen worden ingesteld met een formule. In de fomule kan je dan bijvoorbeeld zetten dat het veld alleen mag worden gewijzigd als er nog geen inhoud is, of als de recorddatum gelijk is aan vandaag of als de gebruikersnaam van diegene die het record heeft aangemaakt overeenkomt met de gebruiker of iets dergelijks. Quote Link to comment
0 raf zwerts Posted January 22, 2005 Author Share Posted January 22, 2005 ik heb ondertussen volgende oplossing gevonden mijn velden in het portaal blijven open staan en van dit veld heb ik een knop gemaakt zodat er niets in dit veld verandert kan worden. Achter die knop zit een script dat controleert of dat veld leeg is. Als dat zo is wordt er een nieuw venster geopend (hier wordt het script onderbroken) waarin een globaal veld wordt gevuld via een venstermenu. Via een knop wordt het script verdergezet . Eerst het venster sluiten en dan het lege veld instellen met het g_veld. Heeft me wel een halve nacht gekost maar het werkt wel. Raf Quote Link to comment
Question
raf zwerts
via een portaal kan je velden toevoegen in je tabel, maar als ik het veld beveilig tegen schrijven kan ik geen velden meer toevoegen via datzelfde portaal.
is er een moglijkheid om dit te omzeilen ?
grietjes Raf
6 answers to this question
Recommended Posts