Jump to content
  • 0

bestaande Word-factuur namaken en via pdf mailen in fm7

Floyds

Question

16 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nu ben ik geen leek in forums en dergelijke maar deze term ken ik nog niet "WZSG" dus verklaar u nader zou ik zeggen.

En als het teveel gevraagd is, dan zal ik zeker de zoek optie gaan gebruiken.

Oja ik weet wat FM is sterker nog ik weet zelf ook wat het programma clarify is.

Ik stel een vraag, en vraag niet om opmerkingen.

• 0
hoe kan ik een bestaande factuur in word maken in filemaker ??

>

Het kan.

Hoe het moet gaan we je hier niet kunnen vertellen. Daar ga je ook wat zelfstudie voor moeten doen.

Btw, na installatie van FM 7 staan er nogal wat voorbeeldfiles op je schijf. Er staat daar zeker iets tussen wat op een facturatie lijkt.

en is het evt ook mogelijk dat als ik de factuur gemaakt heb, hem te versturen in een pdf formaat via e-mail.??

FM Pro kan zelf niet onmiddellijk een PDF aanmaken (kan wel via een printerdriver, plugin of het OS)

FM Pro is niet gemaakt om emails te versturen, maar het kan wel via plugins of andere programmeertechnieken die je emailprogramma aanspreken.

Gebruik nu de zoekfunctie hier op het forum en je zal een weelde aan informatie aantreffen.

Trouwens, het programma Clarify, wat is dat ?

• 0

clarify is een database programma, dat geruikt wordt door UPC in nederland, in het verleden draaiden upc op derby en is nu reeds een lange tijd overgestapt op clarify.

Alle klanten van upc staan in dit systeem, dit systeem wordt ook gebruikt voor het monitoren van de breedband verbindingen, en hierin staat ook alle mac nummer van de COM21 modems.

Alles komt ui clarify, nieuwe aanvragen worden verwerkt en uitgerold door de verschillende contractor's voor de installatie van de UPC producten.

Maar ik gaat er vanuit dat jullie dit allemaal al wisten.

BTW bedankt voor je reactie.

MoD: Deze topic van op slot..

• 0

Als je onder OS X in de "Home"-folder en dan in de "Library"-folder een nieuwe folder creëert met als naam "PDF Services" en daar een alias in plaatst van bijvoorbeeld Entourage (of Mail), dan kan je vanuit elk programma (4D, FileMaker, ...) wanneer je print een .pdf sturen als bijlage bij een mail.

Dat vermijdt dat je eerst moet printen en bewaren als .pdf en een naam kiezen en dan je mailpakket moet openen en dan een nieuwe mail creëren en dan de attachtment toevoegen. >> Alles dus in 1 keer.

Daar zijn waarschijnlijk nog meer leuke dingen mee te doen.

Leo

• 0
Floyds,

Het maken van een factuur in Word vanuit FileMaker is zeker geen beginners vraag.

Ik wist het pas na meer dan vijf jaar ervaring, maar dat kan ook aan mij liggen. :wink:

Wijze woorden. Geeft me trouwens de gelegenheid om hier de omhaling te starten voor een fles wijn met glas, een open haard en een handleiding FileMaker. Een vrolijke vraagsteller van een andere thread kan die best gebruiken :twisted::twisted: .

• 0
clarify is een database programma, dat geruikt wordt door UPC in nederland, in het verleden draaiden upc op derby en is nu reeds een lange tijd overgestapt op clarify.
Bij telenet Vlaanderen hebben ze ook Clarify op de support. Ik geloof dat dat die mannen zijn van www.clarify.com - op een keer grote verwarring, dachten ze toch dat ik hen belde ivm met een probleem met clarify,... euh ja dus... verwarring alom... :wink:
  • 0

Ik heb Filemaker 8 besteld en kan deze dinsdag ophalen.

Ik heb grote verwactingen hiervan.

Rony, nog even terugkomen op de email en pdf.

Kan ik dus mijn factuurdatabase dus met fM 8 per klant zijn eigen rekening toezenden.

En misschien nog mooier kan dat allemaal automatisch.

Overigens, iedereen fijn kerstfeest.

Hans

• 0

Nu ben ik bezig met de layout voor de factuur maar de velden tussen haakjes (zoals naam adres etc) werkten eerst goed maar nu ineens krijg ik de gegevens niet meer in beeld alleen zoals <> etc.

ik begrijphier dus weer helemaal niets van. Eerst doet ie het goed en daarna niet meer aan de praat te krijgen.

Wie weet wat ik fout doe.