Jump to content
  • 0

Import vanuit Word

JeanWM

Question

Ik waag mij even op de 7...

We hebben een Word document met vrij complexe gegevens uit het

Molina's nahuatl woordenboek, opgesplits in paragrafen, waarbij in de tekst gebruik gemaakt wordt van unicode voor de diacritische tekens.

We kunnen het geheel saven onder één van de door Word voorgestelde vormen: 'Unicode text'.

Dit bewaart alle 'rare' tekens.

Wanneer we nu een import doen in FM7, gaar het fout.

each dictionary entry gets chopped up into multiple fields

Sorry, weet ook niet onmiddellijk hoe ik dat in het nederlands krijg....

We zouden willen bereiken dat FM ieder 'dictionary entry' als data ziet en het in een afzonderlijk veld zet.

Of dienen we alles eerst in Excel te gieten en dan naar FM gaan.

Maar dan lopen we het risico al de diacritische tekens kwijt te geraken, en daar is al, door verschillende mensen en gedurende maanden, ongelooflijk veel werk in gestoken.

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Als een record bij importeren opgedeeld wordt in velden, dan is er dus een karakter in het record dat als veldscheidingsteken wordt gezien.

Geef je bij importeren bewust op welk type bestand je importeert?

Ik weet dat je een komma gescheiden bestand kunt importeren als tab gescheiden, waardoor je het hele record in 1 veld krijgt.

rmw

• 0

Bedankt...

...probleem, voorlopig, opgelost door Word bestand te saven als "Unicode Text (UTF-16)"file.

Zou het graag via een VBscript en XML laten lopen...maar heb daar te weinig ervaring mee...

... zal een vallen en opstaan project worden, met 1 keer meer opstaan dan vallen...