Jump to content
  • 0

Mac Mini als fm7 server

Mike

Question

Ik ben op zoek naar een server voor FM 7 (advanced). Aantal gebruikers via web is tegelijkertijd ongeveer 5, aantal gebruikers via FM7 client ongeveer 1 tegelijk (maar slechts een beperkte tijd per dag). Mij lijkt de mac mini de ideale FM7 server onder die omstandigheden. Zie ik hier iets over het hoofd?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik een *mogelijk* bezwaar gehoord: kwalitatief zou de mini minder zijn dan een echte server.

Een server staat altijd aan, 24 uur per dag, zeven dagen per week en is daarop gebouwd. De mini is een consumentenmac en consumenten hebben (een aanname) hun computer niet de hele dag aanstaan maar werken er misschien 10 uur per week mee. Conclusie: de mini belasten op dezelfde manier als een echte server zou kunnen betekenen dat hij vroegtijdig aan zijn technische einde komt.

Maar goed: de mini kost (met upgrade tot 1 gb geheugen) ± 700 ex. Een beetje xserve kost 2700 euro ex. En als er backups gemaakt worden, dan is een harwarestoring slechts een tijdelijke hindernis.

Dus maar snel een mini bestellen!

• 0

Houd er ook rekening mee dat de Mac Mini een 2,5" laptop HD heeft. Die draaien minder toeren en zijn dus minder snel dan een grote hd. Ook kun je in een Mac Mini geen gemirrorde schijven stoppen. Een externe FW HD of netwerk share voor de backup is dus wel aan te bevelen.