Jump to content
  • 0

Layout actief maken na selectiekeuze in andere layout

Floyds

Question

Ik zit met met volgende probleem.

Ik heb een paar verschillende layouts gemaakt, en deze via een soort tabbladen menu, je kan dus in het hoofdmenu(tabblad) via de muis naar de verschillende layouts(tabbladen.

Nu wil ik in het hoofdmenu(tabblad) een selectieveld maken die een layout actief maakt voor het invoeren van de verschillende gegevens.

Hoe kan ik dit met beste doen ? en is er misschien een voorbeeld van ?

BvD

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Nu wil ik in het hoofdmenu(tabblad) een selectieveld maken die een layout actief maakt voor het invoeren van de verschillende gegevens.

BvD

Wat bedoel je eigenlijk ik begrijp het niet helemaal. Je kan al naar de verschillende layouts navigeren via de knoppen in de tabbladen, wat wens je dan doen met het selectieveld?

Mvg

Z

• 0

mja het is een beetje vreemd omschreven, maar wat ik wil is dit.

De tabbladen die ik nu gemaakt heb, daar kan je gewoon op klicken en dat moet ook.

Nu wil ik een nieuw tabblad maken waar je standaard niet dingen in kan wijzigen, je mag/kan er alleen maar iets in wijzigen als er in een andere tabblad iets is aangevinkt of ingevult.

• 0

Je kunt natuurlijk heel gemakkelijk een layout maken waarin bepaalde velden ontoegankelijk zijn gemaakt. Met Als je in windows met de rechtermuis klikt op een veld, krijg je het menu hierin kun je aanvinken . Hiermee maakt je het veld toe en on toegankelijk.

Vervolgens kun je in het hoofdmenu in de knop die ervoor zorgt dat je naar een bepaalde layout gaat, een script opnemen. Als je die knop maakt met een voorwaarde is het heel gemakkelijk. Het script ziet er dan uit als IF "veld inhoud x heeft ga naar layout 1 / else ga naar layout 2

• 0
ik weet wel hoe ik een knop moet maken, maar ik snap het hoe je een commando moet gebruiken, laat staan een script te maken.

vandaar ook de vraag om een voorbeeld.

Stel dat het veld voorbeeld 1 op "ja" moet staan om naar layout 1 te gaan en een andere waarde om naar layout 2 te gaan.

Dus je script ( te maken in scriptmaker) zal er ongeveeer als volgt uitzien:

if voorbeeld1="ja"

Go To layout (layout1)

Els

Go To layout ( layout2)

End If

Deze script moet je koppelen aan knop

Probeer nu zal eens een werkend voorbeeld te maken.

Mvg

Z