Koen Van Hulle Posted July 9, 2002 Posted July 9, 2002 Welke technologie gebruiken jullie het meest om FileMaker aan het web te koppelen? Quote
0 bram Posted July 10, 2002 Posted July 10, 2002 Tot nu toe heb ik de beste ervaring met de volgede setup: - FileMaker server - FileMaker unlimited - Lasso 5 met MySQL De Unlimited wordt enkel gebruikt om de data te synchroniseren tussen FileMaker en MysQL De MySQL en Lasso zorgen voor een zeer performant systeem. Aangezien het hele systeem op MacOSX draait kun je de MySQL database (van Lasso) ook via PHP aanspreken. Quote
0 livio Posted July 10, 2002 Posted July 10, 2002 Eummm leuk, maar verklaar u es nader... hoe synchroniseer jij FMP met MySQL ? Ik gebruik : FMP Server 5 FMP UL 5 Webstar 4.5 + Lasso Quote
0 bram Posted July 10, 2002 Posted July 10, 2002 Heel eenvoudig: Beheerstool is geschreven in Lasso. Au fond komt het hier op neer: [inline: -database="adresl.fp5", -layout="web", -findall] (en alles wat je wil) [records] [inline: -database="MySQLTabel", -table="adres", 'naam'=(field:'naam'), ..., add] [/inline] [/records] [/inline] Let wel, dit is "demo" code, dus het is het idee dat telt. Door deze manier van werken kun je in beide richtingen doen wat je wil, en ook logica inbouwen in de code die er voor zorgt dat sommige records wel of niet, ... eigenlijk alles wat je wil. Quote
0 livio Posted July 10, 2002 Posted July 10, 2002 euuh ok... ja zo had ik het nog niet bekeken... Maar wat doe je als je 'grote onderhoudswerken' doet in FMP, laat ons zeggen een mass find and replace, of een update van een catalog met 2000 prijzen, zonder Lasso ? Allez..; wat ik bedoel is, je moet toch niet voor elke aanpassing die je wil maken in je database een lasso page gaan maken en dat die 'aanpassing' daarin scripten.... ps : heb je MacSQL al es bekeken? Quote
0 bram Posted July 10, 2002 Posted July 10, 2002 Inderdaad, Het is niet voor alles toepasbaar. Maar voor routinezaken heb ik het toch altijd al kunnen gebruiken. Voor de grote masse kun je beter met een MySQL Client een Import doen of zo. Bijvoorbeeld met MacSQL. Maar die heb ik nog niet volledig aan de praat gekregen. Ik heb sinds vorige week een (supersnelle) PC en daar gebruik ik Navicat op. Zeer snel en zeer gebruiksvriendelijk, ze werken momenteen ook aan een Mac Client Quote
0 Koen Van Hulle Posted July 10, 2002 Author Posted July 10, 2002 De "Bram" techniek lijkt mij een goede techniek als je Lasso/MySQL hosting provider de MySQL poort op de FireWall niet openzet naar buiten toe. De techniek heeft zeker zijn toepassing. Koen Quote
0 livio Posted August 12, 2002 Posted August 12, 2002 die graphic van de poll hier helemaal bovenaan klopt niet he... is zeker met filemaker gemaakt ? Quote
0 DJ_Lucv Posted May 25, 2003 Posted May 25, 2003 Misschien is de Poll een beetje verouderd aangezien er helemaal geen XML oid in staat. Quote
Question
Koen Van Hulle
Welke technologie gebruiken jullie het meest om FileMaker aan het web te koppelen?
8 answers to this question
Recommended Posts