Jump to content
  • 0

New record "in portal" aanmaken

Mike

Question

Ik probeer met een script (gekoppeld aan button in tabel 1) een nieuw record aan te maken in een gerelateerd bestand (tabel2), waarvan records in portal zichtbaar zijn in layout van tabel1.

Script doet nu:

ga naar portaal, laatste rij

set field X "nieuw" (waar x een veld in de portaal rij is)

open related record in layout van gerelateerde tabel

(n.b.: zonder het invoeren van data in het veld lukt het niet om naar het related record te gaan; dat bestaat immers pas als er door middel van data invoer een nieuw record is gemaakt in het portal)

Tot zover gaat het goed: nieuwe record wordt gekeurig getoond in ander venster (gebaseerd op layout van tabel2). Maar... editen is dan niet mogelijk "want het record wordt nog gewijzigd in een ander venster".

Wat gaat er fout en kan het ook anders? Ik heb ook al wel gewerkt met oplossingen waarbij waardes worden vastgezet in global fields (dan overzetten met een relatie gebaseerd op een algemeen sleutelveld) maar dat vind ik zo omslachtig!

Heb ook een script waarbij een bestaand record in het portal met de related record scriptstap geopend wordt in ander venster. De hiervoor beschreven "recordlock" doet zich dan niet voor, zelfs niet als ik vooraafgaan aan het uitvoeren van het script een veld in de portalrow bewerk.

Ik werk met FM7

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Doe jij het aanmaken van een gerelateerd record niet heel erg ingewikkeld ?

Het gaat toch veel eenvoudiger :

geef het MoederID mee als scriptparameter

GoToRelatedRecord (relatie van je portaal, layout van de relatie)

GoToLayout (layout waar de gerelateerde gegevens op staan)

New Record

SetField(sleutelveld uit je relatie)=get(ScriptParameter)

klaar !