Jump to content
  • 0

ga naar gerelateerd record

se7en

Question

Ik kan mij moeilijk voorstellen dat deze scriptstap nog niet is voorgekomen maar helaas kan ik hem niet vinden.

Bij Filemaker 6 was het mogelijk om enkel gerelateerde records te tonen in een andere layout. bvb via een ID klant relatie.

In de versie 7 lukt mij dit nu niet. Waarschijnlijk doe ik wel iets verkeerd. Ik begrijp het gewoon niet. Heb dat reeds honderden keren gebruikt en nu werkt het niet meer.

tabel A heeft dus het veld IDklant. Verschillende records zijn in tabel B gerelateerd en deze zou ik enkel willen tevoorschijn toveren.

Ik snap het niet.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
GoToRelatedRecords(TableOccurence, layout van de TO), show only related

GoToLayout(layout van de TO)

dat doe ik dus. Maar ik krijg alle records te zien

ondertussen heb ik gemerkt wat ik over het hoofd zag.

Indien er geen records gerelateerd zijn laat hij de selectie van gerelateerde records zien van zijn vorige functieopdracht.

Kan je dit vermijden omdat ik nadien de records tel

• 0
Voeg volgende scriptstap toe :

If(IsValid(relatie::veld))

GTRR

EndIf

Ik vind het niet direct terug, maar weet zo goed als zeker dat er een artikeltje is van Jimmy Jones of Darren Terry dat deze methode onbetrouwbaar is in een aantal gevallen. Er wordt daar geadviseerd te werken met

If(not IsEmpty(relatie::veld)

enzovoort. Ik probeer het ding terug te vinden. In elk geval is het zo dat ik sindsdien die IsValid niet meer gebruik.

• 0

Ik heb hetzelfde voor. Met de isempty-functie werkt het nog niet.

In 6 werkte deze 'go to related record': een relatie van een globalnr naar de id van het record. Dit gebruikte ik om b.v. terug naar het record te gaan waar je op stond vóór je een sort deed.

- set globalnr to ID

- sort

- go to related record

Nu doe ik dit dus in 7: een occurrence van globalnr naar de ID in dezelfde tabel.

Als ik de 'go to related record' uitvoer, doet hij dit niet meer!!!

(ongeacht de sort want dat is nu niet meer nodig, maar ik heb het nu voor iets anders nodig)