Jump to content
  • 0

Records en plaatjes exporteren > Records met plaatjes inp

mikezwet

Question

Hallo,

Ik ben bezig met een database voor een vereniging. Ze willen een centrale database die op de computer van de beheerder van de vereniging staat. Alle leden krijgen een kopie en kunnen zelf records aanmaken.

De records die de leden aanmaken krijgen een code zodat deze records geexporteerd kunnen worden en toegevoegd aan de "centrale" database.

Alle nieuwe records van de alle leden komen bij elkaar, worden geexporteerd en verstuurt naar alle leden.

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk uitleg. Het is dus de bedoeling dat leden zelf bijdrage leveren aan de database en dat de bijdrage's weer in updates verwerkt zitten. Die updates doe ik, dus ik krijg alleen de export bestandjes van de leden.

Nu zit ik met het volgende probleem, elk record bevat een plaatje die ik wel mee kan exporteren maar het probleem is, hoe krijg ik dat plaatje weer in het goede record?

Deze methode heb ik bedacht, tip zijn altijd welkom over andere manieren. Is het bijv mogelijk om een online database aan te leggen op een website?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik ben inmiddels wat verder aan het zoeken geweest en heb gezien dat een database op internet te publiceren is en dat 5 gebruikers tegelijk kunnen werken.

Vraag 1: Moet ik nu die database op m'n harde schijf laten staan zodat m'n computer als server gaat werken en altijd aan moet blijven of kan ik hem ook naar m'n website overzetten zodat hij hiervanuit te openen is?

Vraag 2: Het adres om de database in de browser te zien is 10.0.0.***:80 Localhost dus. Hoe moet een externe gebruiker in de database komen? (Via welk adres)

• 0
Vraag 1: Moet ik nu die database op m'n harde schijf laten staan zodat m'n computer als server gaat werken en altijd aan moet blijven of kan ik hem ook naar m'n website overzetten zodat hij hiervanuit te openen is?

ja voor de eerste vraag, nee voor de tweede

Vraag 2: Het adres om de database in de browser te zien is 10.0.0.***:80 Localhost dus. Hoe moet een externe gebruiker in de database komen? (Via welk adres)

Je moet de gebruiker het "public ip" doorgeven (WAN IP). Dat is een IP uit de range van je provider. Verder moet je op je router ook nog de juiste poorten hebben openstaan, en de juiste poortkoppeling uitgevoerd hebben.

• 0

ja voor de eerste vraag, nee voor de tweede

Dat is wel jammer dan, ik kan helaas niet altijd m'n computer aanlaten dus dan moet ik iets anders verzinnen voor bovenstaande database.

Je moet de gebruiker het "public ip" doorgeven (WAN IP). Dat is een IP uit de range van je provider. Verder moet je op je router ook nog de juiste poorten hebben openstaan, en de juiste poortkoppeling uitgevoerd hebben.

Okeyy met forwarden heb ik wel ervaring (tot diep in de nacht :evil: )

Bedankt voor je reactie!

• 0

Url verwijzing gaat niet voor zover ik weet.

Ik heb als volgt opgelost. Elk record heeft code, deze code moet corrosponderen met de naam van het plaatje+.jpg in een aangewezen map. De gebruiker moet dus het plaatje in die map zetten wil deze verschijnen.

De records die hij aanmaakt krijgen zijn gebruikersnaam zodat deze geexporteerd kunnen worden naar een tab bestand. De plaatjes worden geexporteerd naar een mapje op de c schijf met de mapnaam: gebruiker+datum+tijd. Hierin komt het tab bestand en alle plaatjes.

De plaatjes exporteer ik met behulp van een extern autoit script en krijgen ook automatisch de goede naam.

Het mapje kan worden gemailt naar de beheerder die via een aangepaste admin database de records van alle andere gebruikers kan importeren en vervolgens een totale update kan maken die de gebruikers weer kunnen importeren.

Het klink misschien wat ingewikkeld maar het werkt best goed en met wat simpele knoppen is het best duidelijk.

Als jullie nog tips of aanmerkingen hebben hoor ik het graag.

Groetjes, Mike