Jump to content
  • 0

Nested functions

Mike

Question

Ik weet niet of de omschrijving juist is maar ik bedoel dit:

ik zoek een mogelijkheid om de substitute function meerdere keren in een calculatie te gebruiken maar zie niet hoe dat moet.

Substitute(tekst;"label1";veld1) en dan? Hoe kan ook een subsitute toevoegen voor het vervangen van "label2" door veld 2, etc.?

Overigens bereik ik nu wat ik wil met de set field functie, maar, dan is het een script dat getriggerd moet worden in plaats van een calc die automatisch plaatsvindt als aan alle voorwaarden is voldaan (en automatisch bijwerkt als een veld verandert).

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Bedankt allemaal. Ik merk weer dat één voorbeeld van hoe je een functie goed kunt gebruiken vaak genoeg is om de functie echt te begrijpen. Is het misschien een idee om hier op clarify een soort on-line handboek te maken waar per functie voorbeelden verzameld kunnen worden?

• 0
Is het misschien een idee om hier op clarify een soort on-line handboek te maken waar per functie voorbeelden verzameld kunnen worden?

Een goed idee, dat wel. Maar wie gaat het doen? Ik heb in al die jaren de tijd niet gehad om onze eigen Weektips te organizeren. Ik weet dat Jean en zijn studenten daarmee bezig zijn, als oefening.

In elk geval heeft Clarify toch al het documentatie-gedeelte.

Wie neemt de handschoen op?