Jump to content
  • 0

wijzigingdatum niet aanpassen

pjotter

Question

Ik heb een vraag over een datum die automatisch wordt aangepast maar die dat eigenlijk niet moet doen. In een bestand dat na inloggen naar een bepaalde layout gaat (naar het record wat het laatst is bekeken) past meteen dat veld aan naar de huidige datum en tijd. Het is echter de bedoeling dat dit pas wordt gedaan als het record is gewijzigd. Als ik vervolgens naar een andere records ga veranderen die niet. (of er moet iets aangepast zijn in dat record)

Wat staat er verkeerd ingesteld?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Probleem is juist dat de datum aangepast wordt als er nog niets gebeurd is. Gewoon openen van het bestand en standaard naar een layout gaan is al voldoende om de datum en tijd aan te passen. Kan het zijn dat een script wat ik laat lopen na het openen (bij startup) en waarbij een backup wordt gemaakt van de database voldoende is om de wijzigings datum en tijd aan te passen van het scherm wat je op dat moment open hebt staan?

• 0

Aanpassing van de mutatiedatum vindt plaats als er iets gemuteerd wordt.

Er wordt echter geen rekening gehouden met wie de mutatie uitvoert. Als een script een veld in je record aanpast, wordt de mutatie datum aangepast.

Je opstartscript past mogelijk wat aan in het record waarop de database opent.

rmw

• 0

Het script is puur een copie maken van het bestand. (copie opslaan als:)

Er wordt verder helemaal niets gedaan in het bestand. Bij bestandsopties heb ik dus naar layout gaan aangevinkt en script uitvoeren bij opstarten. (die copie maken dus). plaatje 1 is dus bij het openen, 2 is net na de backup en 3 is bij een ander record in dezelfde tabel.

3.gif.479a21a309beda45d4b6f685e95b7dc9.gif

2.gif.9098ca17b5098494addfe319c21f6f91.gif

1.gif.5f1582e11543f84f2c4659ef81578fea.gif

• 0

Het is opgelost :-) Zelfs een gast had hetzelfde effect dus ben ik verder gaan proberen. Nadat ik eea had uitgeschakeld bleek dat het echt in het backup script moest zitten. In het script wat ik gebruikte was een dialoogvenster en daarna de pure backup. Nadat ik het dialoogventer uitgeschakeld had was het probleem opgelost.