mikezwet Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Hallo, Ik gebruik de volgende functie om een bestands pad in een veld te laten verschijnen Get ( FilePath ) & "/Plaatjes" erachter word automatisch de map plaatjes erachter gezet. Resultaat: file:/C:/Documents and Settings/M Zwetsloot/Mijn documenten/FileMaker/Archief/Archief.fp7/Plaatjes Wat er ook bij staat is file:/ en de naam van de database. Dit wil ik weg hebben, ik wil alleen het path in het veld hebben staan. Is dit mogelijk en zoja hoe?[/code] Quote Link to comment
0 rmw Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Je kan met de Get() functies ook de bestandsnaam opvragen. Die kan met substitute dan weer uit de padnaam worden verwijderd. Even uit de losse pols wordt dat iets van substitute ( get ( filepath ) ; [ "file:" ; "" ] ; [ get ( filename ) ; "" ] ) maar heb het niet in FM geprobeerd. Quote Link to comment
0 mikezwet Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Je kan met de Get() functies ook de bestandsnaam opvragen.Die kan met substitute dan weer uit de padnaam worden verwijderd. Even uit de losse pols wordt dat iets van substitute ( get ( filepath ) ; [ "file:" ; "" ] ; [ get ( filename ) ; "" ] ) maar heb het niet in FM geprobeerd. Het is gelukt!! Code: Substitute ( Substitute(Get ( FilePath ) & "/Export van "& Kaart::Gebruikersnaam & "- Datum" & Get ( CurrentDate ) & "- Tijd" & Substitute ( Get ( CurrentTime ) ; ":" ; "-" ) & "/";["file:/";""];[Get ( FileName );""]; ["/.fp7" ; ""]) ; "/" ; "\" ) Resultaat: C:\Documents and Settings\M Zwetsloot\Mijn documenten\FileMaker \Kaarten Archief\Export van mzwetsloot - Datum13-2-2005 - Tijd9-27-01\ In een ander veld komt erachter *.jpg en *.tab Mooie functie en weer wat geleerd Quote Link to comment
Question
mikezwet
Hallo,
Ik gebruik de volgende functie om een bestands pad in een veld te laten verschijnen
erachter word automatisch de map plaatjes erachter gezet.
Resultaat: file:/C:/Documents and Settings/M Zwetsloot/Mijn documenten/FileMaker/Archief/Archief.fp7/Plaatjes
Wat er ook bij staat is file:/ en de naam van de database. Dit wil ik weg hebben, ik wil alleen het path in het veld hebben staan.
Is dit mogelijk en zoja hoe?[/code]
2 answers to this question
Recommended Posts